اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سابق سپاه دماوند:

بیشترین مسئولیت سپاه معطوف به نظام صالحین است

فرمانده سابق سپاه شهرستان دماوند گفت: بیشترین مسئولیت و مأموریت سپاه در چند سال اخیر، فرهنگی و در قالب شجره طیبه صالحین بود.

بیشترین مسئولیت سپاه معطوف به نظام صالحین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، داوود طایفه‌‏خانی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از خود در سمت فرماندهی سپاه دماوند بیان کرد: کار فرهنگی بسیار سخت، دشوار و زمان‌بر ‌است و نتایج آن در بازه زمانی کوتاه دیده نمی‌شود.

فرمانده سابق سپاه شهرستان دماوند انقلاب اسلامی ایران را ظلم‏‌ستیز خواند و افزود:‌ این انقلاب قرار نیست ساکت بنشیند و شاهد ظلم و ستم به مسلمانان و شیعیان باشد.

طایفه‌خانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مقابل استبداد می‌ایستد و چون منافع استبداد را به خطر می‌اندازد، قطعا آنها نیز همیشه و در طول شبانه‏‌روز در پی نقشه‌کشی و طرح‌ریزی علیه انقلاب ما هستند.

فرمانده سابق سپاه شهرستان دماوند ادامه داد: در طول انقلاب نیز شاهد بودیم از شبی که انقلاب پیروز شد، توطئه‌ها نیز آغاز شد؛ ولی مردم انقلابی ایران دست از هیچ مقاومتی نکشیدند.

طایفه‏‌خانی موفقیت و ماندگاری انقلاب اسلامی را مرهون ایستادگی،‌ مقاومت و هوشیاری ملت ایران خواند و اظهار داشت: اگر بصیرت و هوشیاری ملت عزیز ما نبود، قطعا یکی از توطئه‌های بزرگی که استکبار جهانی در پشت آن قرار داشت،‌ برای سرنگونی نظام ما کافی بود.

فرمانده سابق سپاه شهرستان دماوند عنوان کرد: باید خدا را شکر کنیم که چنین ملتی را به ما در این عصر داده و خدا را شاکریم که ما نیز جزو همین ملت هستیم و در سرزمینی زندگی می‌کنیم که سایه ولایت فقیه بر سر ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه ما در هر لباسی که باشیم سرباز انقلاب و نظام هستیم، افزود:‌ هر کس که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی برای پیشبرد انقلاب و نظام اسلامی تلاش می‌کند، مانند سربازی است که در همه حال باید در هر مسئولیتی که هست، وظیفه خود را درست انجام دهد.

طایفه‌خانی بیشترین مسئولیت بسیج و سپاه در دو سه سال اخیر را فرهنگی و در قالب شجره طیبه صالحین معرفی کرد و گفت: کار فرهنگی سخت و دشوار است و نتیجه آن در زمان اندک مشاهده نمی‌شود؛ اما همکاران ما تلاش کردند و اکنون روی جاده و ریلی قرار گرفتیم که بهتر می‌‏توانیم پیش رویم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را نیز یکی دیگر از مأموریت‌های سپاه خواند که از سوی سپاه استان به شهرستان‌ها ابلاغ شده بود.

فرمانده سابق سپاه شهرستان دماوند افزود: ما نیز همین روند را دنبال کردیم و جلسات متعددی در خدمت ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان پایگاه‌ها و اعضای شورای تأمین بودیم و همه با کمک هم در این زمینه کار کردیم.

طایفه‏‌خانی به تغییر ساختار سازمانی در سازمان بسیج در دو سه سال اخیر اشاره و بیان کرد:  این مرحله نیز به خوبی در سپاه دماوند طی شد و درست بوده که سپاه انعطاف‌پذیر است و برای هر مأموریتی آمادگی دارد، ولی به هر حال کار دشواری بود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌های مناسبتی مانند سالروز ارتحال حضرت امام، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، ‌روز قدس و دهه فجر گفت: در برگزاری تمام این مراسم‌ و مناسبت‌ها با همکاری و هماهنگی مسئولان شهرستان، شاهد نظم و ترتیبی مثال‏‌زدنی در شهرستان دماوند بودیم.

طایفه‏‌خانی احداث ساختمان جدید ستاد ناحیه دماوند را که در ستاد کل سپاه تصویب شده است، از دیگر برنامه‌های سال‏‌های اخیر خواند که به دلیل مشکلات اعتباری آغاز نشد؛ اما پیگیری‌ها باعث تصویب و آماده‌سازی طرح شد و به محض تخصیص اعتبار، در سال آینده آغاز خواهد شد.

وی همچنین احداث ساختمان حوزه‌های مقاومت در رودهن، آبسرد و گیلاوند را از سایر برنامه‌های اجرا شده با کمک و عنایت فرماندهی و مهندسی سپاه استان تهران معرفی کرد و افزود:‌ سایر حوزه‌های مقاومت مانند دماوند نیز در حال پیگیری و امید است با ادامه کار به زودی به مرحله اجرا برسد.

فرمانده سابق سپاه شهرستان دماوند ادامه داد: در خصوص ساخت سوله‌های صالحین نیز قدم‌های خوبی برداشتیم و امیدواریم با همت بزرگ و بلند مسئولان شهرستان به زودی در این زمینه نیز اقدام شود.

وی با تقدیر از تمام مسئولان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: به ویژه از اعضای شورای تأمین تشکر می‌کنم که در همه مأموریت‌های سخت و دشوار، در زمان انتخابات و در مواقع دیگر که جلساتی برگزار می‌شد، با تعامل و همدلی تصمیم نهایی گرفته می‌شد.

انتهای پیام/2568/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول