اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم مطرح کرد

تغییر مکان نمایشگاه کتاب قم گامی عملی برای ارتقای کمی و کیفی

شهردار قم گفت: تغییر مکان نمایشگاه کتاب استان قم به مجتمع ناشران گامی عملی در راستای ارتقای کمی و کیفی چنین نمایشگاهی به شمار می‌رود.

تغییر مکان نمایشگاه کتاب قم گامی عملی برای ارتقای کمی و کیفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در شهری مانند قم اظهار داشت: سخن گفتن از جایگاه قم و نقشی که این شهر با حضور مراجع تقلید و حوزه علمیه در سطح بین‌المللی دارد کاری تکراری شده و لازم است اقدامی عملی در راستای تبدیل قم به جهان‌شهری شیعی برداشته شود که تغییر مکان نمایشگاه استانی به مجتمع ناشران یکی از این اقدامات است.

وی افزود: کتاب و کتابخوانان شأن و منزلتی دیگرگونه نسبت به سایر حوزه‌های فرهنگی دارند بنابراین لازم بود در راستای تغییر وجهه نمایشگاهی آن هم در استان قم کاری صورت بگیرد که با تکمیل و راه‌اندازی مجتمع ناشران که محلی است برای نشر این کالای فرهنگی، گامی اساسی در این زمینه برداشته شد.

شهردار قم با بیان اینکه همکاری و هماهنگی اتحادیه ناشران و مجموعه مدیریت شهری برای ساخت این مکان تجربه‌ای ارزشمند را در اختیار همه برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران گذاشته است عنوان داشت: حال مردم قم می‌توانند در فضایی نزدیک به مرکز شهر و متناسب با شأن و جایگاه کتاب، به بازدید از غرفه‌های نهمین نمایشگاه استانی کتاب قم بپردازند و از تفرج در این بوستان علم و دانش لذت ببرند.

وی ادامه داد: افزایش تعداد ناشران که در نتیجه افزایش فضای نمایشگاهی صورت گرفته نویدبخش حضور تعداد بیشتری از اهالی فرهنگ و اندیشه و نیز عناوین گسترده‌تر در نمایشگاه‌های بعدی است؛ چه اینکه نمایشگاه‌ها مکانی هستند برای مقایسه کیفیت‌ها و کمیت‌ها و آنچه در نهایت مخاطب را بر آن می‌دارد که کالایی فرهنگی را در سبد خرید خود قرار دهد؛ نتیجه‌گیری از همین مقایسه‌هاست.

دلبری با اشاره به اینکه قم در عرصه چاپ و نشر دینی در سطح ملی و بین المللی پیشتاز است ولی در عرضه این تولیدات فاخر آنگونه که باید عمل نشده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به هدف اصلی خود یعنی تبدیل شدن قم به پایتخت فکری و فرهنگی جهان تشیع دست یابیم باید رتبه قم را در حوزه نشر کتاب‌های دینی بیش از اینها ارتقا دهیم؛ اگر امروز در جایگاه نخست ایران هستیم باید گوی سبقت را از دیگر شهرها و کشورهای جهان اسلام برباییم و قم را به قطب تولید و نشر کتاب‌های دینی در میان همه کشورهای اسلامی و چه بسا در جهان تبدیل کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری قم در این مسیر یاریگر و همراه اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قم و همه مسئولان و مدیران شهری و استانی و بلکه برنامه‌ریزان ملی بر این باورند که قم نیازمند مکانی برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی محصولات فرهنگی بالاخص کتاب است و برای این منظور یکی از بهترین پیشنهادها، جانمایی چنین فضایی در پیوست فرهنگی بلوار پیامبر اعظم(ص) است.

وی تصریح کرد: با عزمی که در میان مدیران عالی‌رتبه نظام اسلامی دیده می‌شود و با تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم پیشرفت قم در همه ابعاد، آینده‌ای روشن را برای چهره فرهنگی قم متصور هستیم و امیدواریم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با کیفیت و کمیتی بیش از سال‌های گذشته، گامی عملی در راستای تحقق این اهداف باشد.

انتهای پیام/2258/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول