اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید احمدی‌روشن:

نباید به خاطر مقداری رفاه از حقوق هسته‌ای عقب‌نشینی کنیم

پدر شهید احمدی‌روشن گفت: صنعت هسته‌ای امانت شهدای هسته‌ای است که نباید به خاطر مقداری رفاه در این زمینه عقب‌نشینی کنیم.

نباید به خاطر مقداری رفاه از حقوق هسته‌ای عقب‌نشینی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، رحیم احمدی‌روشن شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای منطقه ولی‌آباد در مسجد امام حسین (ع) این شهر با بیان اینکه مذاکره کنندگان 6 کشور از عنوان 1+5 استفاده می‌کنند، اظهار کرد: دلیل نامگذاری مذکور اینکه از نظر آنها آلمان کشوری شکست خورده است.

وی ادامه داد: اگر به این کشور نیاز پیدا کنند به دنبالش می‌روند اما اکنون آلمان را به رسمیت قبول ندارند و ما نباید به سرنوشت آنها دچار شویم زیرا صنعت هسته‌ای به عنوان ودیعه و امانت و میراثی از سوی شهدای هسته‌ای در نزد ما به یادگار مانده است.

احمدی‌روشن با اشاره به اینکه فرزند شهیدش سرباز خوبی برای ایران اسلامی بود، گفت: هنگامی که غنی‌سازی در ایران متوقف شد آثار یاس و ناامیدی در چهره مصطفی دیده می‌شد و برای او بسیار سخت بود که در سایت هسته‌ای نطنز اجازه ادامه خدمت نداشته باشد.

وی افزود: مصطفی در این باره می‌گفت سایت هسته‌ای مهر و موم و با نصب دوربین مداربسته در آن اجازه عبور از جلوی سایت از ما سلب شده است.

پدر شهید احمدی‌روشن اضافه کرد: در آن زمان دولت وقت زیر باری رفت که برای ما موجب تاسف است و به همان توافق هم عمل نکردند.

به گفته وی با فرمایش مقام معظم رهبری در دولت نهم و دهم و پیگیری و خونخواهی خانواده شهدای هسته‌ای غنی‌سازی از سر گرفته شد.

احمدی‌روشن با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا نباید در مجالس یادواره سوگواری کنند، اظهار کرد: باید افق فکری و ویژگی‌ها و روش شهدای ما جلوی چشمان ما قرار گیرد و طبق آنها رفتار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرزندش سربازی خوب برای کشور و مردم ایران بود، افزود: گروهی پنج نفری با سرپرستی مصطفی شبانه‌روزی برای این مردم فعالیت و 12 شبانه‌روز بدون استراحت با سانتریفیوژ کار کردند و حتی گاهی پشت دستگاه به خواب می‌رفتند تا اینکه به لطف خداوند به درصدی از غنی سازی که مدنظرشان بود رسیدند.

احمد‌ی‌روشن با تصریح بر اینکه در گذشته به فرزندش و امثال او خیانت شد، گفت: امیدواریم عقب‌نشینی‌هایی که در توافقات صورت گرفته باز هم منجر به ضایع شدن حق شهدا نشود و توقعی برای استکبار ایجاد نکند.

وی فرزند شهیدش را نابغه خواند و خاطرنشان کرد: در زمانی که مصطفی دانشجو بود تنها با شکر و موادی دیگر موفق به ساخت سوخت موشک شد.

پدر شهید احمدی‌روشن، به فرمایش امام راحل که فرموده بود استکبار جهانی مانند سگ هاری است که در صورت عقب‌نشینی حمله و با دیدن ایستادگی فرار می‌کند اشاره کرد و ادامه داد: ما اکنون در مقابل استکبار جهانی عقب‌نشینی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: این عقب‌نشینی به خاطر اینکه مردم به اندکی رفاه و آسایش برسند صورت گرفته است و امیدواریم این عقب‌نشینی توقعی ایجاد نکند و نخواهند موشک‌هایی که تهدیدی برای رژیم منحوس صهیونیستی است را از بین ببریم و دست از حمایت حزب‌الله برداریم و مردم سوریه را به حال خودشان واگذار کنیم.

احمدی‌روشن افزود: مصطفی همواره پیرو مقام معظم رهبری بود و در جریان 9 دی با اینکه حتی ساعتی از عمرش را تلف نمی‌کرد علاوه بر رهبری راهپیمایی به حضور اعضای خانواده در این مراسم تأکید داشت و راهپیمایی 9 دی را طرفداری از ولایت می‌دانست.

وی فرزندش را بنده‌ای خوب برای خدا معرفی کرد و گفت: پس از شهادت مصطفی ابعاد و ویژگی‌های او برای ما آشکار شد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری شهدا به ویژه شهید احمدی‌روشن مانند شیشه عطری هستند که وقتی در آن گشوده می‌شود عطرش همه جا را فرا می‌گیرد.

احمدی‌روشن افزود: رهبری نیز چنین اشاره کردند که در تمام محافلی که حضور داشته‌اند از شهید احمدی‌روشن صحبت شده است.

این پدر شهید فرزندش را مورد توجه مردم آزاده دنیا دانست و یادآور شد: در جریان جنبش وال‌استریت که در 17 شهر اروپا ایجاد شد عکس این شهید در کشوری که دشمن ماست علیه دولتمردان نابکارش استفاده شد و این امری بی‌سابقه بود. 

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول