اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نکا در مجلس:

صندوق حمایت از هنرمندان در نکا تشکیل شود

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق حمایت از هنرمندان حلقه مفقوده هنر نکا است که باید با فوریت در نکا تشکیل شود.

صندوق حمایت از هنرمندان در نکا تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، احمدعلی مقیمی شب گذشته در نشست صمیمی با هنرمندان نکایی در سالن ارشاد اظهار داشت: هنرمندان در سلول و جان جامعه و انسان نفوذ دارند و لذا باید با دید باز در برخورد با آنان دقت شود و این افراد تاثیرگذار در جامعه دیده شوند.

وی یادآور شد: اکنون هنر با جامعه و مردم بیگانه است چرا که هنر خوب به مردم نشان داده نشده است و باید هنر را از این بیگانگی خارج کنیم تا هنر در جامعه نمایان شود تا در جهت بالندگی جامعه باشد.

مقیمی با بیان اینکه من نماینده‌ای از اصحاب رسانه و هنر هستم، ابراز داشت: بنده سال‌ها با هنر و رسانه بوده ام و کاملاً با این مقوله‌های فرهنگی آشنا هستم و باید در جهت پویایی همه جانبه هنرمندان در هر رشته‌ای تلاش کنیم.

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از ظرفیت‌های هنری شهرمان برای بالندگی آن استفاده کنیم و بدانیم هنر بالندگی، سرزندگی و ترجمان احساسات درونی است.

این مسئول گفت: شاید در برخی از موارد بعضی از هنرمندان نتوانستند ابزار هنر خود را به درستی جا بیاندازند و به جامعه نشان دهند که این مسئله باید با تیزبینی مورد توجه قرار گیرد و بدانند هنر بی‌خیالی طی کردن نیست بلکه هنرمند باید تحول آفرین باشد.

مقیمی با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان فقط تقلید از سبک لباس پوشیدن، حرف زدن و راه رفتن را از هنرمندان دیگر تقلید می‌کنند، خاطرنشان کرد: شکلک در آوردن هنر نیست بلکه هنر در محفوظات وجودی انسان است و انسان باید با تامل و دقت به آن دست یابد.

وی با بیان اینکه آسیب جامعه هنری ما این است که هنر را هنرمندانه به جامعه نشناساندیم، تصریح کرد: اگر هنر از جایگاه ارزشی خود به مردم شناسانده شود جامعه را به حرکت در آورده و در سلول‌ها طنین‌انداز می‌شود و در این مرتبه خود مردم به سراغ هنر می‌آیند و در پی هنر هستند.

این مسئول با انتقاد از اینکه شایسته نیست شهرستان بالنده و فرهنگی نکا  فاقد یک بیلبورد فرهنگی باشد، اذعان داشت: این مسئله در اسرع وقت با هماهنگی انجام شود تا مسائل مختلف فرهنگی از این طریق برای جامعه اطلاع‌رسانی شود.

مقیمی متذکر شد: هنر سرشار از سرمایه و پول و در آمد است و هنرمندان باید در فکر ایجاد در آمد پایدار در جامعه هنری باشند و ما هم برای تشویق هنرمندان از آثار هنری حمایت می کنیم و کمک‌های خود را برای صندوق حمایت از هنرمندان که امیدواریم به زودی تاسیس شود ارائه می‌کنیم و در گام اول یک میلیون تومان به این امر اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام/86002/ن30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول