اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا:

90 هنرمند شناسنامه‌دار خلاق در نکا فعال هستند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گفت: 90 هنرمند شناسنامه‌دار خلاق در نکا فعال هستند.

90 هنرمند شناسنامه‌دار خلاق در نکا فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، محمدعلی صفرپور شب گذشته در نشست صمیمی با هنرمندان نکایی در سالن ارشاد اظهار داشت: هنر از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گرفته و در جهت اعتلای آن تلاش همگانی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد از هنر در سطح شهرستان درست به‌کارگیری نشده است، یادآور شد: برای ارتقای جایگاه شهرستان نکا باید از تجارب هنرمندان دیگر استان‌ها نیز الگو بگیرند.

صفرپور افزود: هنر در زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی نقش ویژه‌ای دارد که از هنرمندان تقاضا می‌شود از این هنر خود در تعالی فرهنگ و هنر استفاده کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای اداره ارشاد نکا در بخش فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی ارائه کرد و گفت: عدم توجه به هنر و هنرمند مانع رشد آنان می‌شود و باید در این زمینه با نگاه بهتری به مقوله هنر و هنرمند توجه شود.

صفرپور بیان داشت: هنر یکی از ابزارهای مهم در مقابله با تهاجم فرهنگی است که با توجه به این مقوله می‌توانیم در برابر تهاجمات مختلف دشمن سربلند باشیم و اگر در گذشته ابزار جنگ با استکبار گلوله و ابزار فیزیکی جنگی بود امروز وظیفه هنرمندان در قالب برنامه های فرهنگی هنری مقابله با جنگ نرم فرهنگی است.

فرماندار نکا با بیان اینکه اهمیت کار هنری بر هیچ کس پوشیده نیست و بازتاب خلق یک اثر هنری همیشه در جامعه مشخص است، اظهار داشت: هنرمند فروشنده و عرضه کننده هنر است و نگران نیست چرا که مخاطب خودش را دارد. ما در کنار هنرمند هستیم و از انتقادات اهالی هنر ناراحت نمی‌شویم چرا که معتقد هستیم هنرمند باید در جامعه به درستی دیده شود.

وی با بیان اینکه من خودم هم علاقه‌مند به کار هنری هستم و کار هنری انجام می‌دهم، افزود: ما حامی هنرمندان هستیم و از مسئولان می‌خواهیم که در برنامه‌های هنری که هنرمند نکایی در شهرستان داریم هنرمند غیر بومی و شهرستانی دعوت نکنند.

به گزارش فارس، این نشست با حضور اعضای انجمن‌های موسیقی، تئاتر، خبرنگاران، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، فیلم و عکس و هنرمندان برگزار شد.

انتهای پیام/86002/خ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول