اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر انقلاب/126

فرامینی: 10 باب مخزن آب روستایی گیلان دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیر عامل شرکت آبفار گیلان از احداث 10 باب مخزن زمینی و هوایی تعدیل فشار آب روستایی این استان به حجم 3 هزار و 350 متر مکعبی در دهه فجر خبر داد.

فرامینی: 10 باب مخزن آب روستایی گیلان دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی امروز در جلسه آبفار گیلان با اشاره به اینکه این استان دارای 2 هزار و 50 روستای بالای 20 خانوار است، اظهار کرد: بیش از 890 هزار نفر در یک‌هزار و 713 روستای گیلان از آب آشامیدنی مطلوب و مناسب برخوردار هستند.

وی اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تمام را از برنامه‌های مهم آبفار استان ذکر کرد و افزود: تا پایان دهه فجر امسال با تامین منابع مالی مورد نیاز حدود دو تا 2.5 درصد به شاخص برخورداری روستاییان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی افزوده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از افتتاح 36 طرح تامین آب شرب این شرکت در دهه فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این طر‌ح‌ها بالغ بر 76 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب روستاییان گیلان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه از برکت انقلاب اسلامی روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی و سالم برخوردار هستند، تصریح کرد: بیش از 890 هزار نفر در یک‌هزار و 713 روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

فرامینی احداث 9 باب ایستگاه پمپاژ و 2 باب تصفیه‌خانه، بهسازی پنج دهنه چشمه، اجرای لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع به طول 315 کیلومتر را از دیگر پروژه‌های آبفار گیلان در دهه فجر عنوان کرد.

وی اعتبار هزینه شده طرح‌های تامین آب شرکت آبفار گیلان در دهه مبارک فجر را بالغ بر 171 میلیارد و 265 میلیون ریال ذکر کرد و متذکر شد: با افتتاح این طرح‌ها، 7 هزار و 683 خانوار روستایی گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

این مسئول حفر 6 حلقه چاه، احداث 10 باب مخزن زمینی و هوایی تعدیل فشار آب در مجموع به حجم 3 هزار و 350 مترمکعب را از جمله پروژه‌های دهه فجر ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول