اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری استان همدان

مستند «عاشیق حیدر» رونمایی می‌شود

معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری استان همدان گفت: در مراسمی از آلبوم و مستند «عاشیق حیدر»، از تولیدات این حوزه رونمایی می‌شود.

مستند «عاشیق حیدر» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، تیمور آقامحمدی اظهار کرد: عاشیق حیدر محمودی خواننده و نوازنده پیشکسوت چگور، 60 سال در زمینه موسیقی محلی و موسیقی ترک زبان‌های استان همدان فعالیت داشته و مسلط به داستان‌های روایی موسیقی عاشقی است.

وی ادامه داد: به منظور ثبت‌ این آثار، واحد هنرهای تصویری این حوزه با همکاری واحد موسیقی اقدام به تولید مستندی از زندگی و فعالیت‌های وی و جمع‌آوری تعدادی از آثار وی در قالب یک مستند آلبوم موسیقی کرد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان افزود: تصویربرداران این اثر که از تولیدات حوزه هنری استان همدان است، میثم صابری و مسعود نوچی، صدابردار مسعود دولتیاری، کارگردان هنری داود عبدالملکی و کارشناس موسیقی حسین زندی هستند.

 وی گفت: در این اثر زندگی‌نامه و نحوه ورود عاشق حیدر محمودی به این کار از زبان خودش بازگو و آهنگ‌های «آذری، گردشی، شیرین و شاد، دوستی، مهاجران، نسیم صبا وکوروغلی» نیز توسط خود عاشیق حیدر اجرا شده است.

آقامحمدی اظهار کرد: مراسم رونمایی از مستند «عاشیق حیدر» با همکاری واحد موسیقی و واحد هنرهای تصویری حوزه هنری همدان، در سالن شماره 2 سینما قدس همدان با حضور عاشیق‌های استان، علاقمندان، فعالان و پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه از تعدادی از عاشیق‌ها تقدیر می‌شود، گفت: در این نشست تعدادی از عاشیق‌ها به اجرای موسیقی پرداخته و قسمت‌هایی از این اثر نیز به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام/89003/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول