اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

اهدای 473 عضو 208 بیمار مرگ مغزی به نیازمندان در اصفهان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:‌ در اصفهان از سال 80 تاکنون 208 مورد مرگ مغزی داشته‌ایم که از این تعداد حدود 473 پیوند عضو صورت گرفته است.

اهدای 473 عضو 208 بیمار مرگ مغزی به نیازمندان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدجلال ضیایی عصر روز پنج‌شنبه در کنفرانس مرگ مغزی و پیوند اعضا که در معاونت درمان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته خرید و فروش کلیه زیاد صورت می‌گیرد که عمده‌ترین علت آن کاهش تصادفات در این کشورها است، ولی در ایران به دلیل آمار بالای تصادفات تعداد بیماران مرگ مغزی زیاد بوده و نیاز چندانی به خرید و فروش اعضا نیست.

وی افزود: از سال 80 تاکنون در اصفهان 473 پیوند عضو داشته‌ایم که تمام پیوند شدگان بعد از جراحی رضایت کامل از موفقیت پیوند را داشته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: کشور ایران از سال 80 قانون پیوند اعضا را تصویب کرد و این در حالی است که کشور آمریکا 45 سال، استرالیا 36 سال، کویت 33 سال و در عربستان حدود 35 سال است که این قانون اجرا می‌شود.

ضیایی عنوان کرد: در دی‌ماه امسال شش بیمار مغزی در استان اصفهان گزارش شده که میانگین سنی آنها 20 تا 30 سال بوده است.

وی تمام حیات انسان را به فعال بودن مغز دانست و گفت: تمام حیات انسان وابسته به مغز است و برخی از افراد مخصوصاً خانواده‌ بیماران مغزی حیات را به تپش قلب می‌د‌انند و این عمده‌ترین دلیلی است که رضایت به پیوند نمی‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سن پایین دیالیز در اصفهان اشاره کرد و متذکر شد: سن دیالیز در اصفهان نسبت به گذشته پایین است و در حال حاضر سن دیالیز در این استان 46 سال گزارش شده است.

ضیایی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر ژاپن تنها کشوری است که مرگ مغزی را قبول نداشته و بر این عقیده است که انسان بعد از مرگش اعضای خود را نیاز دارد.

انتهای پیام/2301/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول