اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نخبگان برای تبلیغ وقف تلاش کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همه نخبگان جامعه اعم از روحانیت و اصحاب رسانه وظیفه سنگینی را بر دوش دارند تا تبلیغ ویژه‌ای برای وقف و نهادینه کردن آن در جامعه صورت بگیرد.

نخبگان برای تبلیغ وقف تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر، فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم در خصوص گذشتن از مال، تعبیر به جهاد شده است، بنابر این از مال گذشت کردن بسیار سخت است چراکه انسان به قدری خود و فرزندانش را دوست دارد که حاضر نیست اموالش را برای دیگران بگذارد، لذا وقف بسیار ارزشمند است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، وقف را نوعی، نوع‌دوستی عنوان کرد و افزود: به همین دلیل در اسلام بسیار به وقف توجه شده است.

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با بیان اینکه وقف در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابل اجرا شدن است، خاطرنشان کرد: از زمان بنی امیه و بنی عباس که قصد داشتند جلوی فکر و اندیشه ائمه اطهار را بگیرند، بسیاری از خیران و واقفان به سمت و سوی وقف اموال خود در راستای ترویج آموزه‌های دینی و ائمه اطهار حرکت کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه خوشبختانه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات کل اوقاف و امور خیریه در استان‌ها به ویژه استان قزوین فرهنگ وقف به خوبی در جامعه اسلامی ترویج شده است، افزود: البته در این راستا، همه نخبگان جامعه اعم از روحانیت و اصحاب رسانه وظیفه سنگینی را بر دوش دارند تا تبلیغ ویژه‌ای برای وقف و نهادینه کردن آن در جامعه صورت بگیرد.

حسینی با تأکید بر اینکه وقف سرمایه‌گذاری ماندگار تا ابد برای انسان است، تاکید کرد: بسیاری از سرمایه‌های مادی انسان در کوتاه مدت و یا بلند مدت از بین می‌رود، اما وقف این گونه نیست.

وی ادامه داد: از طریق اموال وقف، تاکنون بسیاری از خانواده‌های مستمندان و بی سرپرست تامین شده‌اند به طوری که امروز شاهدیم واقفان به سمت و سوی تهیه جهیزیه خانواده‌های نیازمند و تهیه مسکن گام بر می‌دارند.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حوزه‌های مختلف ارائه کرد.

در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام حسینی در راستای ترویج سنت حسنه وقف تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/2667/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول