اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق پزشکی:

ترویج فرهنگ اهدای عضو مستلزم آگاهی مسئولان است

استاد اخلاق پزشکی گفت: ترویج فرهنگ اهدای عضو نیازمند آگاهی مسئولان و مقبولیت مردمی است.

ترویج فرهنگ اهدای عضو مستلزم آگاهی مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام قدرت‌الله مومنی ظهر امروز در کنفرانس مرگ مغزی و پیوند اهدای عضو که در معاونت درمان اصفهان اجرا شد، اظهار کرد: خداوند پیامبران خود را فرستاد تا رسالت الهی را به مردم ابلاغ کنند و دغدغه‌شان غیر از مشکلات معنوی و اخلاقی مشکلات جسمی هم بوده است.

وی در ادامه افزود: با اشاره به اینکه بخشش و از خود‌گذشتگی در قلب دین جای دارد می‌توان فهمید که احکام اسلامی نه تنها اهدای عضو را اجازه می‌دهد بلکه تشویق نیز می‌نماید و آن را از مهم‌ترین مستحبات به شمار می‌آورد.

استاد اخلاق پزشکی در ادامه بیان کرد: موضوعی مانند اهدای عضو علاوه بر مراجع دینی و قانونی و پزشکی نیازمند یک آگاهی مسئولانه مقبولیت مردمی فرهنگی و اجتماعی نیز می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا تمام توهمات روانی و غیر روانی موجود در بین خودمان را از بین ببریم زیرا ممکن است چیزهایی به دین نسبت داده شود که نگذارد انسان وصیت کرده و اعضای بدنش را  به افراد نیازمند اهدا کند.

حجت‌الاسلام قدرتی در پایان گفت: ما چون متخصص نیستیم نظر پزشکی را به عنوان دلیلی برای رسیدن به حکم شرعی برای بیماران مرگ مغزی می‌دانیم.

انتهای پیام/2301/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول