اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر:

محفل «قرآن کتاب انقلاب » در مساجد برگزار می‌شود

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر با بیان اقدامات این کمیته در دهه فجر گفت: محافل انس با قرآن در مساجد با عنوان «قرآن کتاب انقلاب » برگزار می‌شود.

محفل «قرآن کتاب انقلاب » در مساجد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: کمیته مساجد به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر نمازگزاران مساجد در برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اعضای این کمیته بیان کرد: کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی متشکل از نمایندگان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، موسسه عمران مساجد سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج مساجد و محلات و ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر با اشاره به وظایف و ماموریت‌های این کمیته گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد و همچنین فراهم‌سازی زمینه آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف این کمیته هستند.

وی تصریح کرد: این کمیته قصد دارد که از فرصت تقارن ایام الله دهه فجر با اعیاد و وفات اسلامی مانند ولادت امام حسن عسکری(ع) و وفات حضرت معصومه(س) در راستای تقویت معنوی مراسم دهه فجر بهره‌گیری کند.

ارباب سلیمانی عنوان کرد: انجام برنامه‌ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای ایثارگران انقلاب اسلامی و خانواده‌های آنها و همچنین برگزاری همایش‌های کاربردی با حضور ائمه جماعات و اصحاب مساجد در راستای تقویت مشارکت‌های مردمی و گسترش بیش از پیش برنامه‌ها در سطح مساجد از دیگر اهداف این کمیته است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته مساجد در دهه فجر اظهار کرد: تشکیل جلسات مساجد در سطوح ملی، استانی و شهرستانی، تشکیل ستادهای مردمی و محلی با محوریت مساجد و ارائه خدمات فرهنگی و راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری توسط مساجد در مسیر راهپیمایی برخی از برنامه‌های کمیته هستند.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد با عنوان «قرآن کتاب انقلاب»، تجدید میثاق اعضای کمیته با آرمان‌های مقدس حضرت امام (ره)، برگزاری مراسم «10شب، 10 مسجد» و جشنواره «مسجد پایگاه انقلاب » از دیگر برنامه‌های این کمیته هستند.

وی بیان کرد: این کمیته در تلاش است مقدماتی فراهم شود که زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کند.

ارباب سلیمانی تصریح کرد: همه‌ی حرکت‌ها و برنامه‌ها باید منتهی به این شود که جریان مردمی و خودجوش بودن انقلاب به نمایش در‌آید.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله حرکت عظیم مردم در راهپیمایی 22 بهمن موجب دلگرمی مسئولان در سطح بین‌الملل خواهد شد.

انتهای پیام/78002/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول