اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم مطرح کرد

استقبال چشمگیر از بخش کودک نمایشگاه کتاب قم

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم گفت: استقبال خوبی از بخش کودک و نوجوان صورت گرفته که نشان دهنده این است که مردم به این مباحث نیازمند هستند و جای چنین حرکتی خالی بوده است.

استقبال چشمگیر از بخش کودک نمایشگاه کتاب قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن نصیری ظهر امروز در حاشیه برپایی نهمین نمایشگاه کتاب قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره کودک، کتاب و سبک زندگی اظهار کرد: این جشنواره به همت شهرداری قم در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و آشنایی نسل جوان، کودکان و نوجوانان با فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره همزمان با نهمین دوره نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود و هدف آن این است که کودکان در فضای با نشاط، بازی و سرگرمی با کتاب آشنا شوند و ارتباط موثرتری با کتاب داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره کودک، کتاب و سبک زندگی گفت: علاوه بر غرفه عرضه کتاب، غرفه‌های قصه‌گویی، داستان‌نویسی، آموزش و مشاوره، روانشناسی، خلاقیت و کار با کاغذ و آموزش علوم و مباحث علمی، عرضه نرم‌افزارهای آموزشی اسلامی، نکات ایمنی و... در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی عنوان داشت: در این نمایشگاه در مجموع فضای شادی ایجاد شده تا کودکان بهتر با کتاب وکتاب‌خوانی آشنا شوند.

نصیری یادآور شد: این جشنواره در راستای اجرای برنامه‌های خانواده محور، تلاش در راستای تقویت باورهای فرهنگی، اعتقادی و مذهبی خانواده‌های قمی، آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با گنجینه‌های مکتوب علمی و فرهنگی کشور به دستور شهردار قم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به استقبال از بخش کودک و نوجوان نمایشگاه گفت: استقبال خوبی از بخش کودک و نوجوان صورت گرفته که نشان‌دهنده این است که مردم به این مباحث نیازمند هستند و جای چنین حرکتی خالی بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم ابراز امیدواری کرد که با توجه به عزم جدی شهرداری قم شاهد تکرار چنین اقداماتی در آینده باشیم و اقدامات فرهنگی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مجتمع ناشران مرکز تخصصی نشر است گفت: این مجتمع مکان مناسبی بوده که زمینه آشنایی با کتاب را فراهم می‌کند تا کتاب و خرید کتاب در سبد خانوار باشد و مردم به این مجموعه‌ها هدایت شوند.

نصیری خاطرنشان کرد: از غرفه‌های ایستگاه نقاشی و «کودکان دیروز» استقبال خوبی صورت گرفته و مخاطبان فراوانی از این بخش‌ها بازدید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها سبب جلب توجه بیشتر مردم به موضوع کتاب می‌شود گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به نوعی یادآوری موضوع کتاب در بین اقشار جامعه است و امیدواریم این یادآوری‌ها سبب شود انس مردم با کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: روزانه نمایش‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان با موضوع ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آموزش مناسبتر سبک زندگی در این جشنواره اجرا میشود.

وی یادآور شد: یکی از محورهای سبک زندگی اسلامی، فرهنگ شهروندی و ارتقای سطح فرهنگ اسلامی و تغییر رویکرد خانواده‌هاست که در این جشنواره به آن اهمیت داده می‌شود.

انتهای پیام/2258/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول