اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران قلب مازندران:

نرم بیماری قلبی در مازندران به 30 سال رسیده است

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران مازندران گفت: نرم بیماری قلبی در کشور و مازندران به 30 سال رسیده است.

نرم بیماری قلبی در مازندران به 30 سال رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجتبی کواکبیان پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی مسئولان ارشد استان که در بیمارستان قلب حضرت فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: در حدیث نبوی از رسول اکرم آمده است، دو نعمتی که برای انسان‌ها مجهول است نعمت سلامتی و امنیت است.

وی با اشاره به اینکه به طور یقین سلامت نقش کلیدی در جامعه ایفا می‌کند، افزود: اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم افراد آن جامعه باید در کمال صحت و سلامت قرار گیرند.

کواکبیان با بیان اینکه با اشاعه فرهنگ سلامت در جامعه جلوگیری پیشرفت بسیاری از بیماری‌ها گرفته می‌شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان بخش بهداشت را کوچک و درمان را بزرگ کرده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران قلب مازندران، داشتن قلب سالم را به عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان دانست و ادامه داد: به علت رعایت نکردن فاکتورهای مختلف در مازندران بیماری قلبی و عروقی نخستین علت مرگ در این استان شده است.

وی با بیان اینکه 45 درصد مرگ و میر در مازندران به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی است، افزود: روزانه 16 نفر به دلیل بیماری قلبی و عروقی می‌میرند که اغلب سرپرست خانوار هستند.

کواکبیان توجه قرآن به قلب را بیش از پیش دانست و گفت: بیش از 55 بار واژه قلب در کلام الله مجید آمده است که نشان از اهمیت موضوع در محضر خداوند دارد.

وی به فعالیت مجمع خیران قلب مازندران در قالب واژه (محیا) اشاره کرد و افزود: مجمع خیران قلب مازندران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در صدد اجرای ساخت و تکمیل مرکز درمانی در چهار طبقه و هر کدام در مساحت 600 متر مربع است که بخش نخست آن اورژانس است.

این مسئول با بیان اینکه بخش اورژانس فعلی این بیمارستان تخصصی وضعیت مناسبی در پذیرش و خدمات رسانی گسترده ندارد، یادآور شد: مراجعه زیاد و محدودیت فضای پذیرش بیماران قلبی سبب شد بیماران در راهروهای بیمارستان در تخت‌های تاشو خدمات اولیه می‌گیرند.

کواکبیان هزینه پیش بینی شده هر فاز از این مرکز درمانی را یک میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: مقرر شد در فاز نخست با همکاری مادی و معنوی خیران و متولیان امر تا پایان خرداد ماه 93 بخش اورژانس این مرکز تخصصی قلب در مرکز مازندران راه‌اندازی شود.

وی نرم بیماری قلب در دنیا را 45 سال به بالا دانست و افزود: این نرم در کشور و در مازندران به 30 سال رسیده است.

کواکبیان حمایت دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها را در ساخت این پروژه درمانی بیش از پیش اثرگذار دانست و اذعان داشت: فعالیت‌های فرهنگی باعث می‌شود تا با مشارکت‌های مردمی این پروژه برای خدمات رسانی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/86006/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول