اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

مردم از کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت آسیب جدی دیده‌اند

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: مردم به ویژه خوزستانی‌ها از کمبود نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان آسیب‌های جدی دیده‌اند.

مردم از کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت آسیب جدی دیده‌اند

محمد میرزابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: در سفر اخیر دولت تدبیر و امید به استان خوزستان، وزیر بهداشت معتقد بود که فرصت لازم برای شنیدن درد دل‌های پرسنل و کارکنان مرکز بهداشتی و درمانی را پیدا نکرد.

وی افزود: بر همین اساس مأموریت پیدا کردم برای شنیدن درد دل همکاران به منطقه سفر کنم و ضمن آن، کار کارشناسی صورت بگیرد و واقع‌بینانه مشکلات را مورد بررسی قرار داده و میزان تحقق خواسته‌ها و مطالبات همکاران را مورد سنجش قرار دهیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های موجود و قابلیت استفاده از این ظرفیت‌ها مورد پایش و بررسی قرار گرفته و مواردی نیز که باید به مجامع و محافل قانونی ارجاع داده شود نیز شناسایی شود.

*مطالبات معوقه پرستاران به صورت جدی پیگیری می‌شود

میرزابیگی به مطالبات معوقه کارکنان بخش بهداشت و درمان منطقه اشاره کرد و گفت: موضوع به عنوان اولویت کاری وزارت بهداشت بررسی می‌شود و پیگیری کار باید جدی‌تر از گذشته صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست باید علت انباشته‌شدگی مطالبات معوقه پرستاران و کارکنان بخش بهداشتی و درمانی مشخص شود و برآوردهای لازم در این ارتباط صورت بگیرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: تحقق یا عدم تحقق پرداخت مطالبات معوقه پرستاران بحث دیگری است اما باید پیگیری‌ بیشتر و جدی‌تری نسبت به گذشته صورت بگیرد.

*کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت آسیب جدی به مردم زده است

میرزابیگی در ادامه گفت: کمبود نیروی انسانی در بخش بهداشتی و درمانی در این منطقه به شدت به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان در تمام کشور وجود دارد، تصریح کرد: این کمبود نیرو به شدت و اندازه استان خوزستان و این منطقه نیست و این کمبود نیرو باعث شده که کردم آسیب ببینند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: امیدواریم که تا پایان سال جاری بشود راهکارهای سریع‌الوصولی را با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه تعریف کرد.

*برای ماندگاری کارکنان در مناطق محروم مشوق‌های لازم ایجاد می‌شود

میرزابیگی همچنین از ایجاد مشوق‌های لازم برای ایجاد جاذبه و ماندگاری کارکنان بخش بهداشت و درمان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته خبر داد و افزود: باید با ایجاد راهکارهای لازم و مشوق‌های آموزشی، جاذبه‌های مناطق محروم را بیشتر کرده تا در نتیجه میل به ماندگاری کارکنان افزایش پیدا کند.

وی اذعان داشت: با ایجاد این مشوق‌ها چنانچه تغییر و جابجایی نیز صورت بگیرد باید در راستای جوان‌سازی و نوسازی نیروی انسانی باشد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: وزیر بهداشت نیز تأکید دارد از این مشوق‌ها به صورت هدفمند و به نفع مناطق محروم و مناطق دفاع مقدس استفاده شود.

میرزابیگی در پایان اضافه کرد: امیدواریم پس از انجام این سفر و تا پایان سال جاری خبرهای خوبی در مورد مباحثی که مطرح شد به نحو شایسته منعکس شود.

انتهای پیام/72016/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول