اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب:

کیفیت اجرای پروژه‌ها در سراب پایین‌تر از میانگین استانی است

فرماندار سراب با اشاره به عقب بودن این شهرستان از نظر کیفیت و نظارت بر اجرای پروژه‌ها از میانگین استانی خواستار اهتمام بیشتر مدیران دستگاه‌ها برای رفع نقاط ضعف شد.

کیفیت اجرای پروژه‌ها در سراب پایین‌تر از میانگین استانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مسعود سعادتی صبح امروز در جلسه شورای اداری بخش مهربان با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، تبیین دستاوردهای نظام را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه‌ فجر امسال عنوان کرد و افزود: مسئولان باید  دستاوردهای نظام و انقلاب را به شکلی هنرمندانه برای مردم تبیین کنند.

فرماندار سراب از افتتاح پرو‍ژه‌های بزرگ و کوچک در بخش‌های مختلف عمرانی و خدماتی در شهرستان سراب همزمان با ایام‌الله دهه فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد و افزود: 24 پروژه کوچک و بزرگ با اعتباری بالغ بر 184 میلیارد و 500 میلیون ریال همزمان با ایام‌الله دهه فجر در شهرستان سراب افتتاح می‌شود.

سعادتی گازرسانی به 9 روستا در شهرستان سراب که چهار روستای آن در بخش مهربان واقع شده است و بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه آب شرب شهر شربیان به روش RO و همچنین بهره‌برداری از آسفالت راه‌های روستابی را از مهمترین پرو‍ژه‌های مورد افتتاح در شهرستان سراب عنوان کرد و افزود: تصفیه‌خانه آب شهر شربیان با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال از محل اعتبار طرح‌های عمرانی و درآمدهای جاری احداث شده است.

فرماندار سراب افزود: تصفیه‌خانه آب شرب شهر شربیان یکی از پروژه‌های مهم و ضروری منطقه بوده که با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان اجرا شده است و هدف اصلی از اجرای طرح تصفیه‌خانه آب شهر شربیان افزایش بهبود کیفیت آب شرب شهروندان ساکن در این شهر است.

سعادتی به ویژگی‌های تصفیه‌خانه آب شرب شربیان اشاره کرد و  تصفیه آب شرب با ظرفیت 1000 مترمکعب در شبانه روز را از اهداف دیگر این طرح عنوان کرد و افزود: سامانه تصفیه آب شهر شربیان به روش اسمز معکوس بوده که دو دستگاه فیلتر شنی به قطر 2.5 متر جزو تجهیزات پیش‌تصفیه کن آن است و از دیگر ویژگی‌های این تصفیه‌خانه می‌توان به نصب یک دستگاه بوستر پمپ تامین فشار و تجهیزات جانبی کنترل اشاره کرد.

فرماندار سراب با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردها و بیان خدماتی است که انقلاب برای مردم و کشور به ارمغان آورده است، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی شده جشن پیروزی انقلاب به صورت مردمی و در همه روستاهای شهرستان برگزار شود و پیام دهه فجر به صورت عمیق به مردم به خصوص نسل جدید انتقال داده شود.

سعادتی در ادامه به سهم 24 میلیارد ریالی شهرستان سراب از اعتبارات 460 میلیارد ریالی استان از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: افزایش سطح برخورداری شهرستان‌های زیر میانگین کشوری در شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی از جمله اهداف و ویژگی‌های ماده 180 قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور است.

فرماندار سراب افزود: اهداف ماده 180 را با توجه به متن قانون و مستندها مربوط می‌توان در موارد این طور بیان کرد که تحقق اصل چهل و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه آن، رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور، تحقق پیشرفت و عدالت و ارتقای شاخص‌های برخورداری در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در شهرستان‌های کمتر از متوسط کشوری است.

سعادتی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استفاده از اعتبار 24 میلیارد ریالی شهرستان سراب از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: آبرسانی به 5 روستا، احداث یک مدرسه، آسفالت جاده دو روستا و احداث شش باب خانه بهداشت روستایی از جمله طرح‌های پیشنهادی برای بهره‌مندی از اعتبارات 24 میلیارد ریالی ماده 180 قانون برنامه پنج ساله پنجم کشور در شهرستان سراب است. 

وی تاکید کرد: در خصوص تمام طرح‌های پیشنهادی در نهایت در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

فرماندار سراب همچنین از اختصاص 5 میلیارد ریال به بخش کشاورزی برای استفاده بهینه از اراضی کشاورزی خبر داد.

سعادتی به موفقیت مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان سراب در کسب رتبه‌های اول و چهارم استانی در شاخص‌های کیفیت اجرا و دستیابی به اهداف و منابع در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: در سال 91 از مجموع 6 شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی که شامل درصد تحقق خاتمه، کیفیت اجرا، نسبت دستیابی اهداف به دستیابی منابع، مدت اجرا و روش ارجاع کار و نحوه اجرا می‌شود، دستگاه‌های اجرایی شهرستان سراب رتبه‌های اول و چهارم استانی را به دست آورده است و همگان در کسب این موفقیت سهیم هستند.

فرماندار سراب با اشاره به عقب بودن شهرستان سراب از نظر کیفیت اجرای پروژه‌ها و نظارت بر اجرای پروژه‌ها از میانگین استانی خواستار اهتمام بیشتر مدیران دستگاه‌ها در خصوص این ضعف‌ها شد.

سعادتی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌ها همگان دخیل هستند و مردم نیز به خوبی این را می‌دانند بزرگ‌ترین سیاست را صداقت دانست.

فرماندار سراب با قدردانی از زحمات محمد عبداللهی بخشدار و مجموعه شورای اداری بخش مهربان در خدمت‌رسانی شایسته به مردم، از همراهی امام جمعه مهربان حجت‌الاسلام جلیلی با مجموعه شورای اداری مهربان تقدیر کرد.

انتهای پیام/60008/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول