اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان داستان مس و پرویز

ایرانمنش ارنج فنی را عوض کرد/ لوکا در کرمان جاودانه می‌شود؟

سرانجام پس از انتشار خبرهای ضد و نقیض‌ فراوان چهارمین تغییر نیمکت مس کرمان در این فصل از مسابقات صورت گرفت و پرویز مظلومی پس از آنکه نتوانست تغییری در مس به وجود آورد از سمت خود استعفا کرد.

ایرانمنش ارنج فنی را عوض کرد/ لوکا در کرمان جاودانه می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش‌بینی انجام تغییر دیگری در کادر فنی نارنجی‌پوشان از زمانی مطرح شد که این تیم در برابر ملوان بندر انزلی در این شهر شکست دیگری را به کارنامه و عملکرد این فصلش اضافه کرد، مسئولان این باشگاه وقتی از وضعیت نابسامان تیم در جدول رقابت‌ها احساس خطر کردند برای انجام تغییر در کادر فنی گام‌های نخست را برداشتند و مذاکرات اولیه را با لوکا بوناچیچ سرمربی کروات فصل قبل آغاز کردند.

از دیگاه بسیاری حکایت این روزهای تیم فوتبال صنعت مس کرمان همچون بیماری است که درد و رنج ناشی از این بیماری کماکان پس از بستری شدن در یک بیمارستان مجهز و مدرن و مراقبت از سوی پزشکان همچنان تسکین نیافته و علائمی از بهبود در آن دیده نشده است، اما به نظر می‌رسد، اندک روزنه‌هایی از امید برای بهبود و درمان این بیمار می‌تواند، وجود داشته باشد که تفکر و تدبیر در استفاده از پزشکان بهتر و بررسی آزمایش‌ها و تجدید نظر در نُسخ یکی از راه‌های درمان این بیماری کهنه است.

شکست در انزلی تغییر را کلید زد

کسب دو تساوی از دو دیدار خانگی برابر تراکتور و سایپا و از دست دادن چهار امتیاز ارزشمند، آن هم در هفته‌هایی که رقبای مس در انتهای جدول امتیاز نمی‌گرفتند، تفکرات و دیدگاه‌های مسئولان باشگاه مس را در زمینه ادامه همکاری با کادر فنی تحت‌الشعاع قرار داد و به نظر می‌رسید، مسئولان باشگاه در شک و تردید ادامه همکاری با مظلومی قرار گرفته‌اند، حتی منابع غیر رسمی نیز اخباری مبنی بر اینکه بندر انزلی آخرین فرصت مظلومی و کادرش برای کسب امتیاز و بقا در کرمان است را منتشر کردند.

با توجه به همه این مسائل نارنجی‌پوشان در بندرانزلی مقابل ملوان شکست خوردند و کرمانی‌ها که دیگر کاملا ماندن تیم محبوبشان در لیگ را در خطر می‌دیدند و با توجه به تجربه تلخ این وضعیت برای مس سرچشمه دیگر باشگاه زیر پوشش شرکت ملی صنایع مس ایران در لیگ یازدهم، کم‌کم به فکر چاره و ایجاد شوکی دیگر در تیم افتادند.

پس از پایان این بازی بود که شایعات تغییرات یک‌بار دیگر در کرمان داغ شد و این بار صحبت از حضور لوکا بوناچیچ به میان آمد، انتشار اخباری در این زمینه حتی موجب شد تا مظلومی پس از بازگشت تیم از انزلی نزدیک به 48 ساعت در کرمان حضور نداشته باشد.

با تمام این تفاسیر مظلومی به کرمان آمد و تمرینات مس در حالی با حضور وی دنبال شد که دیگر آن انگیزه و شادابی در چهره سرمربی آبادانی مس کرمان دیده نمی‌شد، مظلومی حرف و حدیث‌های پیرامون تغییر و تحول بر روی نیمکت مس را شنیده و از اینکه شاید به زودی جایگاهش در مس با تزلزل مواجه شود، نگران بود.

وی حتی شب قبل از بازی مقابل نفت آبادان در چارچوب مسابقات یک‌چهارم پایانی جام حذفی فوتبال کشور این موضوع را به یکی از نزدیکانش گفته و با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود خواستار اعتماد و حمایت بیشتر مسئولان باشگاه از کادر فنی تیم شده بود.

شک و تردید در قطع همکاری با مظلومی

اما در سوی دیگر مدیرعامل باشگاه باشگاه مس پس از شکست تیمش برابر ملوانان این‌گونه از وضعیت موجود نگرانی خود را ابزار کرد و ‌گفت: مظلومی و کادر فنی باید در قبال باخت تیم در انزلی پاسخگو باشند، بازیکنان تیم باید با غیرت و تعصب بیشتری برای تیم بازی کنند این تیم همه امید و آرزوی مردم استان کرمان در عرصه ورزش است.

ایرانمنش تصریح کرد: ما همه کار و توان خود را برای موفقیت تیم به کار گرفته‌ایم از جذب بازیکن تا فراهم کردن امکانات مورد نیاز تیم و همچنین پرداخت‌های به‌موقع قراردادهای بازیکنان تیم، بچه‌های‌ تیم باید بدانند با دوندگی و تلاش بیشتر در زمین می‌توانند آبروی باشگاه را بخرند و تیم را در لیگ حفظ کنند.

تغییر کادر فنی جدی شد، مظلومی اعتراف کرد

بازار شایعات پیرامون تغییر کادر فنی در کرمان داغ شده بود، گویا مظلومی همچنان از این شرایط دلخور بود از اینکه باشگاه آب پاکی را بر روی دست وی و دستیارانش نمی‌ریزد، متعجب بود، این مسئله حتی پس از پایان پیروزی مس در برابر نفت آبادان در چهره سرمربی مس نمایان بود.

پرویز مظلومی که در نشست خبری در مقابل تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی حضور داشت ابتدا صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد که باید حضور تیم مس را در جمع چهار تیم پایانی جام حذفی به مردم و هواداران مس تبریک بگویم، مس برای نخستین‌بار است که توانسته خود را به این مرحله از مسابقات جام حذفی برساند و قطعا حضور در این مرحله از مسابقات می‌تواند در روحیه بازیکنان ما تاثیر مثبتی بگذارد.

سرمربی مس وقتی با سئوال خبرنگاری در زمینه سخت شدن شرایط برای ادامه کار و ایجاد مشکلات روحی و روانی برای وی پس از انتشار شایعات حضور بوناچیچ در کرمان روبه‌رو شد، این‌ چنین پاسخ داد، این روزها خیلی تحت فشار هستم در زمینه این اخبار تنها می‌توانم، بگویم، مس کرمان و مردم این شهر را دوست دارم و اکنون نیز اگر بدانم با آمدن هر فرد دیگری وضعیت مس تغییر کرده و این تیم در لیگ برتر ماندنی می‌شود با آغوش باز از این موضوع استقبال می‌کنم و مس را ترک می‌کنم حتی اگر در توانم باشد تیم را یاری می‌کنم.

اما مظلومی در حالی صحبت‌های پایانی‌اش را مطرح کرد که در هنگام خروج از سالن نشست خبری از خبرنگاران حاضر در نشست حلالیت طلبید و عنوان کرد، اگر دیگر من را در کرمان ندیدید، حلالم کنید، من باید حتما در ارتباط با این اخبار و شایعات با اکبر ایرانمنش مدیرعامل باشگاه صحبت کنم و وضعیت خود را مشخص کنم.

بالاخره ایرانمنش از مواضعش کوتاه آمد

سرانجام، اکبر ایرانمنش مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان که یکی از مدیران خوش‌نام ورزشی است، مواضع خود را در ارتباط با کادر فنی و حتی بازیکنان مس تغییر داده است، وی که تا چند هفته قبل از عملکرد مظلومی و کادر فنی مس حمایت همه‌جانبه‌ای داشت، حالا کمی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و در زمینه صعود مس به جمع چهار تیم پایانی جام حذفی این‌گونه اظهار نظر می‌کند: من از تک‌تک بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم تشکر می‌کنم، اما به نظر من حتی اگر ما راهی فینال مسابقات جام حذفی شویم و قهرمانی این مسابقات را به دست آوریم اما مس شانس حضور در لیگ برتر را از دست بدهد، آن‌وقت این قهرمانی چه ارزشی دارد و به نظر من بی‌ارزش‌ترین قهرمانی است.

ایرانمنش گفت: همه تلاش و هم و غم ما باید حفظ مس در لیگ برتر باشد و بازیکنان و اعضای کادر فنی باید بدانند، سه دیدار آتی تیم برابر فولاد خوزستان، نفت تهران و استقلال تهران برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد، بازیکنان ما باید بدانند، بدون استرس و اشتباه در این مسابقات ظاهر شده و با تلاش زیاد مس کرمان تنها نماینده فوتبال شرق و جنوب‌شرق ایران را در لیگ برتر ماندنی کنند.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان همچنین در ارتباط با صحبت‌های پرویز مظلومی سرمربی تیم مبنی بر افزایش فشارها به وی گفت: مظلومی به خوبی می‌داند با تداوم این نتایج به همه ما فشار وارد می‌شود، مردم از ما توقعاتی دارند و ما باید در این فرصت اندک و باقیمانده با ارائه بهترین عملکرد توقعات آن‌ها را پاسخگو باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ما اگر تلاش نکنیم و نتوانیم بازی خوب و مردانه‌ای را از خود به نمایش بگذاریم این فشارها لحظه به لحظه بیشتر نیز می‌شود.

ایرانمنش در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تغییری در نیمکت مس صورت می‌گیرد، عنوان کرد: ما قصد چنین کاری را نداریم و می‌خواهیم با آرامش راهی بازی فولاد در اهواز شویم.

اهواز، ایستگاه پایانی مظلومی

حالا دیگر بازی مس برابر فولاد خوزستان نیز به پایان رسیده بود و انتظار می‌رفت با توجه به خداحافظی معنادار سرمربی تیم در رختکن، باید ورزشگاه غدیر شهر اهواز را ایستگاه پایانی مظلومی و مس در لیگ دانست.

به نظر می‌رسید با این نتیجه و با توجه به سبک و سیاق بازی نارنجی‌پوشان دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای برای تصمیم‌گیری در زمینه تغییر در کادر فنی مس برای مدیرعامل این باشگاه باقی نمانده بود و سرانجام شامگاه چهارشنبه دوم بهمن ایرانمنش در کنار سایر تصمیم‌گیرندگان باشگاه در هیئت‌مدیره به اتفاق آرا تصمیم به کنار گذاشتن محترمانه مظلومی از مس کردند و در پایان نیز مظلومی با انتشار استعفای خود مشکلات خانوادگی را بهترین بهانه برای این جدایی اعلام می‌کند.

حالا دیگر کرمانی‌ها و تصمیم‌گیرندگان باشگاه مس آخرین شانس خود را برای بقای این تیم در لیگ امتحان می‌کنند و آنها می‌خواهند با به خدمت گرفتن لوکا بوناچیچ بار دیگر بال و پرهای زخم خورده و تسکین نیافته، مس را ترمیم کنند تا شاید با تزریق روح و نشاط جدیدی، مس از ته جدول جدا شده و پروازکنان خود را از این جهنمی که پیش از این با تصمیمات و رفتارهای غیر کارشناسی عده‌ای برای این تیم درست شده بود، خارج کنند.

لوکا و جاودانگی در سومین حضور

شاید بتوان به جرأت عنوان کرد، مظلومی و کادرش طی مدت حضور در مس در مباحث فنی ضعف زیادی از خود نشان دادند و مس در این مدت هرگز نتوانست، بازی با برنامه و هدفمندی را از خود ارائه کند، حتی باشگاه مس نیز می‌توانست پس از شکست سنگین نارنجی‌پوشان مقابل قرمزهای پایتخت این شکست سنگین را بهترین بهانه و استدلال خود برای تغییر در کادر فنی‌اش قرار دهد.

اما اکنون این کار با تاخیری چند هفته‌ای صورت گرفته است و باشگاه مس سکان هدایت تیم فوتبال خود را به مربی سپرده است که تا پیش از این دو بار بر روی نیمکت مس نشسته است و با این تیم خاطرات شیرین و به‌یادماندنی زیادی در اذهان فوتبال‌دوستان کرمانی بر جای گذاشته است.

گویا حضور موفق لوکا در مس و درخشش با این تیم در جام باشگاه‌های آسیا و کسب عنوان ششمی مسابقات در فصل گذشته لیگ برتر موجب ماندگاری نام وی در اذهان فوتبال‌دوستان کرمانی شده است، اعتماد به بازیکنان جوان و معرفی چند بازیکن نخبه و مستعد به فوتبال کشور موجب شده تا نام نیکی از این مرد کروات در اذهان کرمانی‌ها باقی بماند.

در شرایط کنونی شناخت لوکا از مس و فوتبال کرمان را می‌توان، برگ برنده کرمانی‌ها برای زنده شدن شانس بقای مس در لیگ برتر ارزیابی کرد، باید دید لوکا بوناچیچ چگونه با اتکا به بازیکنان مس وضعیت تیم را در هفت بازی باقیمانده در لیگ متحول می‌کند کاری که با تحمل سختی و دشواری‌های زیادی امکان‌پذیر و شدنی است.

===============

گزارش از: عباس آقاملایی

===============

انتهای پیام/80011/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول