اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

دانش‏آموزان در طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود مشارکت می‏کنند

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: دانش‏آموزان شهرستان گرمسار، در راستای اجرای طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود مشارکت می‏کنند.

دانش‏آموزان در طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود مشارکت می‏کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدهادی نوچه صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در گرمسار اظهار داشت: طرحی ارائه شده است که عنوان آن، افزایش آگاهی و مشارکت جوامع محلی توسط دانش‏آموزان بوده و این طرح به زودی در شهرستان گرمسار و در راستای مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود اجرایی می‏شود.

وی گفت: اجرای طرح افزایش آگاهی و مشارکت جوامع محلی در مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله‏رود اثرات مطلوبی در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست دارد و دانش‏آموزان نیز با ورود به این طرح، طیف وسیع‏تری از مخاطبان را زیرپوشش قرار می‏دهند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: طرح و برنامه‏هایی که در راستای حفظ منابع طبیعی ارائه می‏شود، باید توجه خوبی به دانش بومی و اطلاعات محلی داشته باشد؛ چراکه در غیر اینصورت، چنین طرح‏هایی گرچه بسیار خوب تهیه و اجرا شوند، اما نمی‏توانند اثرگذاری مطلوبی در جامعه داشته باشند.

نوچه اضافه کرد: طرح‏هایی که بدون همیاری مردم بومی در استان سمنان به مرحله اجرا درآیند، به طور قطع به همه اهداف مورد نظر نمی‏رسند و باید به این مسئله توجه داشت.

وی گفت: در راه رسیدن به این هدف و با توجه به لزوم افزایش آگاهی و مشارکت جوامع محلی در مدیریت پایدار منابع آب و خاک در حوزه آبخیز حبله‏رود، ارائه آموزش‏های مورد نیاز همواره در دستور کار قرار دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این آموزش‏ها از طریق توجه به دانش‏آموزان روستایی در چارچوب سند راهبردی مدیریت پروژه حبله‏رود به مرحله عمل می‏رسد و کار بسیار ارزنده و مؤثری خواهد بود.

انتهای پیام/2249/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول