اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان:

3 میلیون نسخه از کتب خطی جهان متعلق به ایران است

معاون سیاسی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه به لحاظ سرانه کتابخوانی نسبت به کل دنیا بسیار پایین هستیم گفت: 4 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب خطی در جهان موجود است که 3 میلیون آن متعلق به ایران و گذشته درخشان این مرزوبوم است.

3 میلیون نسخه از کتب خطی جهان متعلق به ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرج‌الله خبیر صبح امروز در آئین افتتاح کتابخانه عمومی هدایت‌الله جدبابایی اظهار کرد: تلاش خیرین در موضوع احداث کتابخانه تلاشی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: حضورمان در این مکان چند علت دارد؛ یکی افتتاح محیط فرهنگی و علمی در راستای تربیت اندیشه‌ها و افکار است و دیگر این که خیرین وارد عرصه کتاب و کتابخوانی شوند و کمک کرنند تا این فرهنگ هر چه بیشتر جا بیفتد گرچه در این شهرستان خیرین فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام دادند.

معاون سیاسی استاندار خوزستان تصریح کرد: کتاب حاصل اندیشه‌های افرادی است که تجربیات خود را مکتوب کرده و به دیگران منتقل کردند و این دانش مکتوب شده را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چه بیشتردر راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم شاهد رشد اندیشه‌ها و تربیت انسان‌های فرهیخته خواهیم بود و توسط آنها جامعه خوب به حرکت درآمده و به پیشرفت و ترقی می‌رسد.

خیبر خاطرنشان کرد: هرچه تعداد انسان‌های فرهیخته در جامعه بیشتر شود آن جامعه سالم‌تر خواهد بود و جامعه روبه رشد، پیشرفته و بالنده می‌شود.

وی بیان کرد: خیرین در شهرستان بهبهان خدمات ارزشمند و ارزنده‌ای ارائه داده‌اند که این نمودی از فرهنگ ناب و نشان دهنده از خودگذشتگی مردم این شهرستان است.

معاون سیاسی استاندار خوزستان ادامه داد: اقدام خانواده جدبابایی تلاشی است برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و فرهنگی و همچنین عملی است سازنده در راستای جبران عقب ماندگی‌ها و حرکت به سوی آینده‌ای درخشان که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

خیبر با بیان اینکه به لحاظ سرانه کتابخوانی نسبت به کل دنیا بسیار پایین هستیم ابراز داشت: اما دیگر کشورها فرهنگ کتاب‌خوانی را بسیار عمیق دارا بوده و باید تلاش کنیم در این عرصه به کشورهای توسعه یافته برسیم.

وی عنوان کرد: 4 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب خطی در کل جهان موجود است که 3 میلیون آن متعلق به ایران بوده و این حاکی از گذشته درخشان این مرزوبوم است.

معاون سیاسی استاندار خوزستان اضافه کرد: ما باید راه گذشتگانمان را ازسر بگیریم، چرا که وجود این تعداد نسخ خطی نشان از تمدن بزرگ این کشور بوده است.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول