اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

سازمان میراث فرهنگی به تنهایی از عهده حفظ ابنیه تاریخی بر نمی‌آید

مشاور رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این تفکر که سازمان میراث فرهنگی به تنهایی قادر به حفظ ابنیه تاریخی کشور باشد، اشتباه است، حتی اگر کل بودجه دولت را نیز در اختیار بگیرد.

سازمان میراث فرهنگی به تنهایی از عهده حفظ ابنیه تاریخی بر نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، رجبعلی خسروآبادی عصر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان تهران در فرمانداری شهرستان دماوند بیان کرد: این کار با همکاری همه آحاد ملت،‌ افشار مختلف، تأثیرگذاران، علاقه‌مندان و هر نهاد در حیطه وظایف خودش قابل اجراست.

وی افزود: میراث فرهنگی و گردشگری به تنهایی نمی‌تواند مجری همه طرح‌های میراثی و گردشگری کشور باشد؛ بلکه می‌تواند رصدکننده خوبی باشد.

خسروآبادی ادامه داد: کل اعتبار عمرانی سازمان میراث فرهنگی در سال جاری، 698 میلیون تومان است؛ در صورتی که برای مرمت ساختمان‌های دولتی، 4 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: در جلسات کارگروه گردشگری باید مباحث کلی و کلان استانی را پیش ببریم و حوزه‌های موردی در کارگروه‌های شهرستا‌ن‌ها مطرح و حل شود.

مشاور رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پیش از این، ستاد تسهیلات دائمی سفر را در کشور و استان داشتیم که هیچ مصوبه‌ای نداشت، اما در جلسه اخیر هیئت دولت مصوبه‌ای برای هماهنگی ستاد تسهیلات دائمی سفر تصویب شده که هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

وی ادامه داد: ‌این مصوبه پس از هم‏‌پوشانی با دستگاه‌های مختلف و بررسی جایگاه حقوقی آن ابلاغ و اجرا خواهد شد و قرار است به عنوان مکمل کارگروه گردشگری باشد و بخش ستاد هماهنگی ستاد سفر در این کارگروه در حوزه خود فعالیت‌خواهد کرد.

خسروآبادی در خصوص طرح جامع گردشگری استان تهران بیان کرد: طرح جامع گردشگری این استان بر اساس مطالعه‌ای در سال 1385 آماده شد و طی این مدت تغییر ماهوی نداشته و حتی تقسیمات جدید کشوری مانند استان البرز در آن دیده نشده است.

وی تأکید کرد: این طرح پیش از تصویب و اجرا نیاز به بازبینی و مطالعه مجدد دارد و حتی می‌توان با نگاهی نو، برخی موارد جدیدی به آن افزود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: توسعه حوزه گردشگری امکان‏پذیر نیست؛ مگر اینکه تمام عناصر به صورت هماهنگ و هم‌تراز عمل کنند.

وی افزود:‌ در یک منطقه و شهر اگر قرار است کار گردشگری شود، باید تمام مسئولان آن شهر و منطقه و چه بسا مردم برای توسعه گردشگری منطقه خود تلاش کنند.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول