اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

بام ایران آماده پذیرایی از تورهای گردشگری و جذب گردشگر است

فرماندار دماوند گفت:‌ بام ایران آماده پذیرایی از تورهای گردشگری و جذب گردشگران استانی و کشوری از طریق برگزاری تورهای دماوندگردی است.

بام ایران آماده پذیرایی از تورهای گردشگری و جذب گردشگر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ناصر محمودی‌فرد امشب در نخستین جلسه کارگروه گردشگری استان تهران در فرمانداری دماوند، اظهار داشت: شهرستان دماوند برای تبدیل شدن به قطب گردشگری استان تهران توجیه منطقی دارد.

وی ادامه داد: به دلیل تکرار برخی از کارها در گذشته و عدم برنامه‌ریزی درست و آماده نبودن طرح‌های گردشگری قوی و نیز اجرا نشدن طرح‌های موجود، بیش از نیمی از کارهای گردشگری شهرستان دماوند ابتر مانده است.

محمودی‏‌فرد ادامه داد:‌ شهرستان دماوند به دلیل وسعت مناسب، مجاورت با پایتخت و برخورداری از ظرفیت‏‌های ویژه در بخش گردشگری در کنار فقر صنعتی،‌ برای تحول و توسعه نیاز به توسعه بخش گردشگری دارد.

فرماندار دماوند بیان داشت: به همین دلیل، ما در شهرستان دماوند، کارگروه گردشگری و سرمایه‌گذاری را به طور خاص تشکیل می‏‌دهیم و آن را از کارگروه صنعت، ‌تجارت و اشتغال جدا کرده و کارگروه مستقل گردشگری تشکیل دادیم.

محمودی‌فرد متذکر شد: با وجود سابقه تاریخی و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب شهرستان دماوند، متأسفانه در این بخش، غفلت‌های زیادی وجود داشته است و با این کم‌کاری‌ها، شهرستان دماوند از نخستین امکانات گردشگری نیز محروم است.

وی تأکید کرد: شهرستان دماوند وسعت بسیار زیادی دارد و متشکل از دو بخش رودهن و مرکزی و شهرهایی مانند آبعلی، کیلان و آبسرد است که خود این شهرها دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خاص خود هستند.

فرماندار دماوند عنوان داشت:‌ با این حال، فاقد اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم و امور گردشگری و میراث فرهنگی این شهرستان وسیع، تنها توسط یک دفتر با نیروی انسانی و امکانات اندک اداره می‌شود.

وی، این مسئله را بی‌مهری بزرگی برای شهرستان دماوند خواند و ادامه داد: ارتقای این دفتر در سطح یک اداره می‌تواند بسیاری از مشکلات گردشگری و فرهنگی شهرستان را مرتفع کند و امید است با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در این جلسه به این نکته توجه شود.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول