اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور:

مدرسه‌سازی سرمایه‌ها دنیای ما را به ارز آخرتی تبدیل می‌کند

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مدرسه سازی سرمایه‌ها دنیای ما را به ارز آخرتی تبدیل می‌کند.

مدرسه‌سازی سرمایه‌ها دنیای ما را به ارز آخرتی تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان پاکدشت با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، معاون پشتیبانی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن ورزشگاه مجتمع شهید حیدر نصیری روستای فیلستان شهرستان پاکدشت برگزار شد.

تعهد یک هزار میلیارد ریال خیرین کشور در برخی از سال‌ها

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور در این آئین با اشاره به این که در کمیته امداد امام خمینی (ره) مردم هر ماهه 15 میلیارد تومان در یک میلیون صندوق به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک می‌کنند که این رقم سالانه به 180 میلیارد تومان می‌رسد، اظهار داشت: خیرین کشور در برخی از سال‌ها رقمی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال را تعهد کرده‌اند.

سید باقر مسلمی با اشاره به اهمیت و ضرورت کسب علم و دانش ادامه داد: قرآن کریم در 250 آیه به اهمیت و ضرورت علم آموزی اشاره کرده است.

مشکل دشمنان پیشرفت‌های علمی ایران است

وی در ادامه پیرامون پیشرفت‌های اخیر ایران در زمینه‌های مختلف علم و دانش گفت: بی‌جهت نیست که دشمنان با پیشرفت‌های علمی ما مشکل دارند، چون می‌دانند این ملت از استعداد سرشاری برخوردار است که اگر بستر برای پیشرفت ایرانی فراهم شود بر فراز قله‌های افتخار جهان خوش خواهد درخشید.

مسلمی این امر را مهم‌ترین عامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان در سال‌های اخیر دانست و در همین راستا خاطرنشان کرد: بی‌جهت نیست که دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ما دست به ترور دانشمندان ما می‌زند.

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور داشتن عرفان را یکی از زمینه‌های مهم برای ایجاد انگیزه دانست و اظهار داشت: ساختن مدرسه خیرین مدرسه ساز ابتدا عارف شدند و به درجه عرفان رسیدند و بعد از آن قدم در راه ساخت مدارس گذاشتند.

فراوانی دانش‌آموزان مستعد/کمبود فضای آموزشی

مسلمی معلم، دانش‌آموز و فضای فیزیکی را سه عامل و نیاز مهم برای ورود عرصه تعلیم و تربیت دانسته و اظهار داشت: به لطف خدا امروزه، دانش آموزان بسیار مستعد در سراسر ایران اسلامی فراوان داریم.

وی در همین راستا عنوان کرد: در ایران اسلامی، امروزه، در علم کم نداریم و می‌دانیم که دانشمندان جمهوری اسلامی ایران، قله‌های علم و دانش را فتح کرده‌اند.

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور بیان داشت: آنچه کم داریم و به آن واقف هستیم، فضای آموزشی است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز و اشاره به این‌که خیرین مدرسه ساز باید قدر خود را بدانند، اظهار داشت: در 16 سال گذشته، تعداد 60 هزار مدرسه خیر ساز، با کلاس‌های 55 متری احداث شده است که این رقم در سال‌های اخیر به بیش از 90 هزار مدرسه رسیده است.

مسلمی مدرسه سازی را تنها ارز برای سفر آخرت دانست و خاطر نشان کرد: باید بدانیم که هیچ چیز را با خود نمی توانیم از این دنیا ببریم و تنها ارز برای خروج از این دنیا ساختن مدرسه است.

احداث یک مدرسه استثنایی در پاکدشت

سید باقر مسلمی عنوان کرد: مدرسه سازی سرمایه‌ها دنیای ما را به ارز آخرتی تبدیل می‌کند.

معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: یک مدرسه استثنایی از اعتبارات تخریب و بازسازی کشور در پاکدشت احداث می‌شود.

انتهای پیام/2462/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول