اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

محور نمین – آستارا چهار خطه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تأمین اعتبار ملی در سال آینده محور نمین – آستارا چهار خطه می‌شود تا تردد در این محور با ایمنی بیشتر انجام شود.

محور نمین – آستارا چهار خطه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات راه و شهرسازی در نمین اظهار داشت: ‌این محور ارتباطی که از محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان اردبیل است با تأمین منابع اعتباری و ردیف مستقل در سال آینده چهار خطه شده و امکان تردد راحت برای هموطنان فراهم می‌شود.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح راهداری را افزایش ایمنی تردد، کاستن از تصادفات احتمالی و ایجاد رضایتمندی برای گردشگرانی دانست که علاقمند هستند با گذر از گردنه حیران به استان اردبیل سفر کرده و از زیبایی‌های این منطقه نیز بهره بگیرند.

حیدری محور اردبیل – آستارا به ویژه گردنه حیران را از زیباترین محورهای مواصلاتی در سطح کشور بیان کرد و افزود: در این زمینه مجوز ماده 215 و ایجاد ردیف اعتباری ملی اخذ شده تا محور اردبیل – آستارا دو بانده شده و یک گشایش خوبی را در این مسیر شاهد باشیم.

این مسئول همچنین از آسفالت و زیرسازی جاده کنار گذر تونل حیران از اوایل سال آینده خبر داد و تصریح کرد: هدف اصلی از این اقدام اجرای پدافند غیر عامل، رفع ترافیک جاده‌ای و جلب گردشگران بیشتر است که امیدواریم این کار با سرعت عمل بیشتر انجام شود.

وی از اصلاح و بازسازی محور تونل تا آق چای در گردنه حیران خبر داد و خاطر نشان کرد: در قالب این طرح آسفالت پنج کیلومتر از گردنه حیران در محدوده منطقه یاد شده انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان ضرورت تعریض و بازگشایی جاده نمین به فندقلو را نیز ضروری خواند و اضافه کرد: با توجه به حجم مسافرت‌ها به این منطقه گردشگری ضروری است با تأمین منابع اعتباری استانی و شهرستانی نسبت به تعریض آن اقدام لازم را انجام دهیم تا زمینه‌ای فراهم آید که ترددها در این مسیر با کمترین آسیب و خطرات همراه باشد.

حیدری بیان کرد: آنچه که در این زمینه یک حرکت مقبول و منسجم به شمار می‌رود افزایش ایمنی راه‌ها و تقویت برنامه‌های توسعه‌ای در مناطق روستایی است که از ردیف اعتبارات سال آینده بسیاری از پروژه‌ها عملیاتی و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول