اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر‌ علوم:

وزارت علوم به دنبال تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاه‌هاست

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگرداندن اختیارات به دانشگاه‌ها را از ضروریات و جزو اولویت‌های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید بیان کرد.

وزارت علوم به دنبال تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین امید عصر امروز در جمع دانشگاهیان تبریز در تالار وحدت تبریز از دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و مادر کشور یاد کرد.

وی افزود: این دانشگاه دارای ظرفیت‌های زیادی است و می‌تواند جزو 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد، چرا که ظرفیت این دانشگاه تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی بیش از دانشگاه‌های دیگر است.

امید تصریح کرد: زمینه برای پیشرفت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه وجود دارد و مطمئناً این دانشگاه جایگاه اصلی خود ‌را به دست می‌آورد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و رئیس کمیته خیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه، برگرداندن اختیارات به دانشگاه‌ها را از ضروریات و جزو اولویت‌های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید بیان کرد.

وی گفت: در دوره‌های گذشته برخی اختیارات از دانشگاه‌ها گرفته شده بود ولی اکنون برنامه وزارت علوم تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاه‌هاست.

امید در ادامه خودکفایی دانشگاه‌ها را از ضرورت‌های دیگر دانست و گفت: دولت با توجه به شرایط اقتصادی  کشور توان تامین منابع مالی دانشگاه‌ها را به صورت کامل ندارد و دانشگاه‌ها باید به دنبال کسب درآمد و استقلال مالی باشند.

وی تقویت نهادهای مردمی و بنیادهای خیریه حمایتی از دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های وزرات علوم بیان کرد و از رؤسای دانشگاه‌ها خواست در این زمینه نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: شرایط مدیریتی آذربایجان‌شرقی برای همراهی دانشگاهیان و نخبگان استان مناسب است و با این جو مطمئناً شرایطی در دانشگاه فراهم خواهد شد تا امید به آینده در بطن جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول