اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح دومین گود ورزش زورخانه‌ای در بشرویه

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی از افتتاح دومین گود ورزش زورخانه‌ای شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: تجهیز و راه‌اندازی این گود با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی و خیران انجام شده است.

افتتاح دومین گود ورزش زورخانه‌ای در بشرویه

مهدی قمری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: به‌ مناسبت گرامیداشت هفته پاک و جذب هرچه بیشتر شهروندان به سمت ورزش‌های سنتی و باستانی دومین گود ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان بشرویه افتتاح شد.

وی افزود: به همت یکی از شهروندان نیکوکار و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی شهرستان بشرویه حوض انبار قدیمی و بدون استفاده این شهرستان تبدیل به مجموعه فرهنگی ـ ورزشی و گود ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شد.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی در ارتباط با وضعیت اماکن ورزش‌های پهلوانی و گود زورخانه‌ای شهرستان‌های استان گفت: حدود 15 گود ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح شهرستان‌های استان وجود دارد و همچنین این رشته ورزشی در تمامی مناطق خراسان جنوبی فعال است هرچند که در دو شهرستان سرایان و سربیشه گود ورزش زورخانه‌ای تاکنون احداث نشده است.

قمری اذعان داشت: در شهرستان سربیشه توسط شهرداری زمینی برای ساخت گود ورزش‌های زورخانه‌ای تسطیح شده است که اداره‌کل ورزش و جوانان معتقد است ابتدا باید سند مالکیت زمین به نام این اداره‌کل‌ ثبت شود تا کار اجرایی و عملیات ساخت آن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مطرح شده از طرف اداره‌کل ورزش و جوانان برای ساخت پروژه گود زورخانه‌ای سربیشه نیاز به زمان و اعتبار کافی دارد که این مسئله، با وجود علاقه‌مندی مسئولان شهرداری، برای آنان مشکلاتی را به همراه دارد که به تنهایی از عهده شهرداری بر نمی‌آید.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی به همکاری نهادهای مختلف با این هیئت اشاره کرد و گفت: دی‌ماه سال جاری تیم باستانی‌کاران مرکز آموزش امام رضا(ع) بیرجند با همکاری این هیئت به مسابقات کشوری هنرهای فردی نزاجا اعزام شد که این ورزشکاران سه عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کردند.

قمری یادآور شد: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر یک دوره مسابقات قهرمانی خراسان جنوبی در رشته‌های باستانی و کشتی پهلوانی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طی روزهای 17 تا 19 بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با اعزام تیم‌های ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به مسابقات قهرمانی کشور اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی و عدم بودجه کافی در سال جاری، از سوی فدراسیون مسابقات قهرمانی کشور برگزار نمی‌شود و ما نیز اعزامی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/69014/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول