اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین کنگره بین‌المللی توانبخشی/

رشد 200 درصدی اعتبارات توانبخشی مبتنی بر جامعه

رئیس کنگره بین‌المللی سی‌بی‌آر کشور گفت: امسال توانستیم اعتبارات را تا 200 درصد رشد داده و بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

رشد 200 درصدی اعتبارات توانبخشی مبتنی بر جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، یحیی سخنگویی در اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی توانبخشی مبتنی بر جامعه که در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد اظهار داشت: در سطح کشور حدود 304 هزار معلول شناسایی شده وجود دارد که از این تعداد حدود 240 هزار نفر از آنها از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای توانبخشی مبتنی بر جامعه تعریف نشده است، عنوان کرد: تغییر مدیریت و تغییر میزان اعتبارات از جمله مشکلات ما در این حوزه است.

وی در تعریف توانبخشی مبتنی بر جامعه باید دید چقدر بیمار در سطح جامعه وجود دارد که نیاز به توانبخشی مبتنی بر جامعه دارند بیان داشت بدون اصلاح توانبخشی نمی‌توانیم آینده را ترسیم کنیم چرا که کشور ما کشوری پیشرفته نیست تا منتظر اعتبارات باشیم بلکه باید از این شرایط موجود استفاده مفید ببریم.

معاون بهزیستی کشور عنوان کرد: متاسفانه متخصصان توانبخشی ما موفق عمل نکرده‌اند و لازم است با برنامه‌ریزی و آموزش لازم برای تخصص عمل کردن این افراد اقدام کنیم.

وی با تاکید به بحث آموزش اذعان داشت: هرچند در حال حاضر نتوانستیم به نقطه ایده‌آل و مورد نظر خود دست یابیم اما در حال حاضر به معلولان نسبت به سال‌های گذشته توجه بیشتری شده است و از وضعیت بهتری برخوردار هستند.

سخنگویی با تاکید به بحث فرهنگسازی و با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در کشور ما یک مقوله فراموش شده است بیان داشت: اگر تغییر نگرش را ایجاد نکنیم و فرهنگ‌سازی انجام نشود راه به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان ما بین خود و معلول حصاری که کشیدند عنوان کرد باید درک کنیم و بدانیم که معلولیت با خود معصومیت و محدودیت‌هایی را به همراه دارد که لازم است برای رفع آن اقدام کنیم.

رئیس کنگره بین‌المللی سی‌بی‌آر کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم بحث توانبخشی مبتنی بر جامعه را درست تعریف کنیم و به آن عمل کنیم باید به توانبخشی مبتنی بر جامعه بهای بیشتری دهیم.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته با مشکلات جدی در بخش اعتبارات مواجه بودیم گفت: اما امسال توانستیم اعتبارات را تا 200 درصد رشد داده و بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

معاون بهزیستی کشور با بیان اینکه تصمیم ما بر این است بتوانیم تا سال آینده توانبخشی مبتنی بر جامعه را صددرصد توسعه دهیم و از روستاها خارج کرده و به شهرهای زیر 50 هزار نفر برسانیم عنوان کرد: روش توانبخشی مبتنی بر جامعه نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح حامی معلولان در ری افزود: این طرح بسیار موفق عمل کرده و امیدوارم استان‌ها و شهرستان‌های دیگر بتوانند از این طرح استفاده کنند.

سخنگویی با انتقاد از ان‌جی‌او‌های تحت بهزیستی بیان داشت: این افراد وظایف خود را به درستی انجام نداده و لازم است نظارت بیشتری بر فعالیت آنها شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با استفاده از ظرفیت و امکانات موجود می‌توانیم برای توسعه توانبخشی مبتنی بر جامعه گام برداریم بیان داشت: برای پیشبرد اهداف توانبخشی مبتنی بر جامعه به اعتبارات بسنده نکرده و با استفاده از ظرفیت موجود در جامعه و همکاری امامان جماعت، شوراها و دهیاری‌ها در جهت پیشبرد اهداف توانبخشی مبتنی بر جامعه گام برداریم.

انتهای پیام/86010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول