اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

پیشرفت شهرها به بهای ابتلا به سرطان بی‌ارزش است

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: پیشرفت صنعتی شهرها به بهای ابتلا به سرطان هیچگونه ارزشی ندارد.

پیشرفت شهرها به بهای ابتلا به سرطان بی‌ارزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صدرالدین علیپور ظهر امروز در همایش بزرگ صنعت و محیط زیست که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون آمار سرطان خون در میان کودکان شهر تهران نسبت به شهرهای دیگر سه برابر شده است و پیشرفت شهرها به بهای ایجاد چنین اثرات مخربی هیچ گونه ارزشی ندارد.

وی افزود: با گذشت چند سال از آخرین تعهد صنعت خودروسازی برای اجرای استانداردهای زیست محیطی خودروها هنوز این تعهدات عملی نشده است و این امر آسیب‌های غیرقابل جبرانی را به جامعه وارد می‌کند.

وی عنوان کرد: ارائه تسهیلات ویژه به صنایع حامی محیط زیست و لحاظ کردن مسائل زیست محیطی یکی از راه‌هایی است که به حفاظت از آن کمک می‌کند.

علیپور با تأکید بر لزوم ایجاد و تقویت تعامل میان بخش‌های اجرایی صنعت و محیط زیست یادآور شد: صنایع باید در کنار انجام کار صنعتی برای محیط زیست نیز ارزش و اهمیت قائل باشند؛ زیرا داشتن صنعت سبز، پاک و سازگار با محیط زیست می‌تواند برای هر دو سوی این رابطه موجب افتخار باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: دیدن کارخانه سیمان آبیک با شعارهای محیط زیستی فراوان در کنار آن با حجم قابل توجه آلایندگی این کارخانه هیچ همخوانی و توجیهی ندارد.

وی یادآور شد: با وجود قرار داشتن این کارخانه در حوزه استان البرز آلودگی‌های آن به استان قزوین و به ویژه شهرستان آبیک نیز می‌رسد و به همین دلیل پیگیری و تلاش برای رفع این آلایندگی‌ها از جمله اقداماتی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

علیپور بیان کرد: رفع آلایندگی صنایع استان نیازمند تهیه یک بانک اطلاعاتی از ظرفیت تولید، توان فنی و اقتصادی، میزان آلایندگی، پایش‌های صورت گرفته، زمان انجام آخرین پایش زیست محیطی هر یک از آنها و مواردی از این قبیل است که همواره در دسترس باشد و بتوان کنترل و پایش آن را به طور مستمر انجام داد.

وی با بیان اینکه تعامل بخش صنعت و اقتصاد با یکدیگر به رشد استان کمک می‌کند، افزود: در طول سالیان متعدد همواره نگرانی‌هایی در زمینه اثرات بخش صنعت و محیط زیست بر یکدیگر وجود داشته است؛ اما باید دانست که روند جلوگیری از فعالیت صنایع ناسازگار با محیط زیست بدون ارائه راهکار مورد قبول نیست و از سوی دیگر نیز دیدگاه اقتصادی صرف با روش‌های نوین توسعه در دنیا مغایرت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین تصریح کرد: صنایع بزرگ دنیا به هنگام معرفی خود حتی در جوامع غیر محیط زیستی، نخستین شاخص خود را محیط زیستی بودن مطرح می‌کنند و آن را به عنوان یک ارزش و برند برای خود متصور هستند.

علیپور اذعان کرد: استان قزوین از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است؛ به طوری که می‌تواند هم صنعتی و هم محیط زیستی بشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین عنوان کرد: این استان با توجه به وسعت نه چندان زیاد آن از تنوع زیستی زیاد در بخش‌های بیابانی، کوهستانی و دیگر مناطق زیستی برخوردار است و تنوع گونه‌های بسیار غنی آن نیز در نوع خود نظیر ندارد.

در این برنامه اردلان زرندیان معاون دفتر اقتصادی و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست، غلامرضا کاظمی دینان مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین، محسن مبارکی مدیرکل امور اقتصادی استانداری و عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول