اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه مطرح کرد

نام‌های امیرعلی و فاطمه در صدر اسامی کودکان کرمانشاهی

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: اسامی امیرعلی با 4 هزار و 917 مورد و فاطمه با 4 هزار و 259 مورد بیشترین اسامی دختران و پسران بوده‌ که توسط والدین کرمانشاهی برای فرزندانشان انتخاب شده است.

نام‌های امیرعلی و فاطمه در صدر اسامی کودکان کرمانشاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احد جودی بعدازظهر امروز در سومین همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی که در اداره‌کل ثبت احوال استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در پنج سال اخیر در استان کرمانشاه 10 اسم پرمخاطب در بین مردم فراوانی بیشتری داشته است.

وی تصریح کرد: اسامی امیرعلی با 4 هزار و 917 و فاطمه با 4 هزار و 259 مورد بیشترین اسامی دختران و پسران بوده‌ که توسط والدین کرمانشاهی برای فرزندانشان انتخاب شده است.

به‌گفته مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه، در میان اسامی پسران نیز امیرعلی با 4 هزار و 917 مورد، محمد با 3 هزار و 416، امیر‌حسین با 3 هزار و 110، محمدطاها با 2 هزار و 829، علی با 2 هزار و 816 و امیررضا با 2 هزار و 529 مورد، بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

جودی با بیان اینکه نام امیرمحمد با 2 هزار و 397 و حسین با 2 هزار و 17 مورد، اسامی دیگر با فراوانی بیشتر هستند ادامه داد: ابوالفضل با یک هزار و 980 و پارسا با یک هزار و 867 مورد از جمله اسامی انتخاب شده بیشترین تعداد را به‌خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اسامی فاطمه با 4 هزار و 259 مورد، ستایش با 3 هزار و 588، زهرا با 3 هزار و 191، هستی با 2 هزار و 285 و سارینا با یک هزار و 601 مورد نام‌هایی بوده که فراوان‌ترین استقبال را داشته‌اند.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نام‌های مریم با یک هزار و 567 مورد، باران با یک هزار و 256، عسل با یک هزار و 245 مورد در صدر اسامی دختران کرمانشاهی قرار گرفته است گفت: نام آتنا با یک هزار و 145 مورد و زینب با یک هزار و 97 مورد فراوانی، از دیگر نام‌ها با فراوانی بیشتر محسوب می‌شوند.

جودی نسبت به ورود نام‌ها و اسامی غربی به کشور هشدار داد و گفت: تا دو سال پیش حدود 90 درصد اسامی کودکان ایرانی را نام‌های مذهبی تشکیل می‌داد و 10 درصد باقی‌مانده نیز عمدتا اسامی اصیل ایرانی بوده، اما در دو سال اخیر این رقم به کمتر از 80 درصد رسیده است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کرمانشاه ابراز داشت: در ابتدا نسبت به کاهش نرخ جمعیت توجه چندانی نمی‌شد، اما امروزه کاهش سالانه رشد جمعیت نگرانی‌هایی را به ‌وجود آورده است که در  استان کرمانشاه نیز نرخ رشد سالانه جمعیت کمتر از یک درصد است.

وی افزود: اگر برای حل این معضل چاره اساسی اندیشیده نشود، کشور به بحرانی نظیر کاهش جمعیت و نرخ موالید دچار می‌شود.

گفتنی است در حاشیه این همایش از سند هویتی سیدطاهرسیدزاده هاشمی از مشاهیر اهل سنت کرمانشاه رونمایی شد.

انتهای پیام/2700/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول