اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران:

صنعت برق مازندران در استفاده از GIS در کشور پیشرو است

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه مازندران در صنعت برق از نظر استفاده از GIS در کشور پیشرو است، است: به همین دلیل برگزاری کنفرانس GIS را به مازندران واگذار کرده‌اند.

صنعت برق مازندران در استفاده از GIS در کشور پیشرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منوچهر جعفری بعد از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران عامل شرکت برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق مازندران و گلستان، اظهار داشت:‌ مازندران پایلوت استفاده از سامانه اطلاعات مکانی است و به همین دلیل دومین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی هم در مازندران برگزار می‌شود.

وی درباره محل برگزاری این کنفرانس گفت: ‌محیط‌های بسیاری را برای برگزاری کنفرانس بررسی کردیم و در نهایت سالن هتل بانک ملی در شهرستان بابلسر برای برگزاری این کنفرانس انتخاب شد.

جعفری با بیان اینکه تمام شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور و نیروگاه‌ها به این کنفرانس دعوت شده‌اند، تصریح کرد: در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاه و چند میزگرد و کارگاه آموزشی هم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران جزو نخستین شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع بود که از سامانه اطلاعات مکانی استفاده کرد، یادآور شد: این سیستم قابلیت‌های بسیاری دارد و تا قبل از استفاده از GIS مشکلات زیادی در ایجاد خط انتقال و توزیع داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه در جابه‌جایی پست‌های برق و همچنین در تعمیرات استفاده‌‌های بسیاری از این سامانه داشتیم، افزود:‌ در گذشته اگر برای پست برق مشکلی ایجاد می‌شد، باید تیمی به منطقه اعزام می‌کردیم و یا به نقشه‌ها مراجعه می‌کردند که نقشه‌ها هم اغلب به روز نیستند و مشکلات فراوانی داشتیم، اما اکنون اطلاعات به راحتی از سامانه GIS قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در صنعت برق از نظر استفاده از GIS در کشور پیشرو است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل برگزاری کنفرانس GIS را به مازندران واگذار کرده‌اند.

جعفری یادآور شد: ‌معاون وزیر نیرو در این کنفرانس سخنرانی می‌‌کند.

انتهای پیام/86007/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول