اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

احتمال تخصیص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا بخشی از مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی قرار دهد.

احتمال تخصیص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید‌محمدعلی سید‌ابریشمی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: هدف ما در دولت در خصوص شهرک‌های صنعتی ایجاد زیرساخت‌ها و زمینه سرمایه‌گذاری برای واحدها به خصوص صنایع کوچک است و امیدواریم برای شهرک‌ها زیرساخت‌های لازم برای توسعه فراهم شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: متوسط قیمت تمام شده شهرک‌های صنعتی در کشور بالای 50 هزار تومان در هر مترمربع بوده که نسبتاً رقم بالایی است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی جزو سه شهرک اول کشور تلقی می‌شوند، افزود: 37 شرکت صنعتی در این استان وجود دارد و وسعت شهرک‌های صنعتی استان به هشت هزار هکتار می‌رسد که زمین صنعتی آن 3 هزار و 200 هکتار است.

سید‌ابریشمی ادامه داد: تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های استان یک‌هزار و 997 واحد بوده که برای 190 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی در خصوص صنعت کفش تصریح کرد: خوشه کفش در مشهد 25 هزار اشتغال ایجاد کرده است و سعی داریم با صادرات بیشتر این محصول اشتغال پایدار را برای این خوشه ایجاد کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مشکلات کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی در کشور کمبود آب و معضل بعدی برق این صنایع است که با توجه به مصرف برق بالا نیاز به پست برق وجود دارد که هزینه آن زیاد است؛ البته این موارد باید توسط وزارت نیرو تامین شود و برای حفظ محیط زیست نیز باید برنامه‌ای مشخص در خصوص فاضلاب صنایع به وجود آید.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا بخشی از مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول