اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان:

عملیات وزیرستان شمالی با هماهنگی دولت و ارتش پاکستان انجام می‌شود

«رانا تنویر»، وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در مورد عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی این کشور اظهار داشت که عملیات ارتش با هماهنگی دولت پاکستان در وزیرستان شمالی انجام شده که پاسخی به جنایت‌های طالبان است.

عملیات وزیرستان شمالی با هماهنگی دولت و ارتش پاکستان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، «رانا تنویر» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد اعلام کرد که عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی پاسخی به جنایات طالبان است.

وی افزود: عملیات وزیرستان شمالی با هماهنگی کامل دولت و ارتش پاکستان انجام می‌شود اما هنوز راه مذاکره برای طالبان باز است

تنویر اظهار داشت که عملیات وزیرستان شمالی گسترده و همه جانبه نیست و تصمیم نهایی برای عملیات علیه طالبان یا مذاکره با این گروه در چند روز آینده مشخص می‌شود.

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان تصریح کرد: هر جا که سربازان ارتش کشته شوند عملیات متقابلی علیه طالبان انجام خواهد شد و دولت در این زمینه از ارتش پشتیبانی می‌کند.

وی افزود که تا کنون توانسته‌ایم با شش گروه شبه‌نظامی در مناطق قبایلی ارتباط برقرار کنیم.

این در حالی است که بیش از 60 گروه شبه‌نظامی در مناطق قبایلی پاکستان فعالیت می‌کنند که شامل شبه‌نظامیان خارجی نیز می‌شوند.

بر اثر حملات دوشنبه شب و روز سه‌شنبه جنگنده‌های ارتش پاکستان به منطقه قبایلی وزیرستان شمالی، دست‌کم 40 نفر از جمله 36 جنگجوی خارجی کشته شدند.

حملات ارتش پاکستان در پاسخ به افزایش حملات تروریستی طالبان به پست‌های ایست و بازرسی ارتش و پلیس این کشور در هفته جاری انجام شد.

در نتیجه حملات طالبان، بیش از 50 نفر از نیروهای امنیتی پاکستان کشته و زخمی شدند.

به گفته شاهدان عینی، عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان، باعث فرار شمار زیادی از ساکنان این منطقه به مناطق همجوار از جمله ایالت «خیبرپختونخواه» شده است.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول