اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان خبر داد

برگزاری دومین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی GIS در مازندران

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان از برگزاری دومین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی GIS اسفندماه در مازندران خبر داد.

برگزاری دومین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی GIS در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین افضلی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران عامل شرکت برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق مازندران و گلستان، اظهار داشت:‌ دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در مدیریت صنعت برق کشور با اهداف دستیابی به آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در این زمینه در تاریخ 10 و 11 اسفندماه در هتل بانک ملی در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:‌ زیرساخت‌های داده‌های مکانی، کاربرد سامانه‌های اطلاعات مکانی در صنعت برق، بسترهای  IT در پیاده سازی GIS و SDI ، تجربیات و دستاوردهای موفق ایران و جهان در این صنعت، آموزش و فرهنگ سازی GIS و SDI و بررسی اثرات اقتصادی و به کار گیری GIS و SDI در صنعت برق از محورهای اصلی این کنفرانس است.

افضلی یادآور شد: این کنفرانس توسط انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران شاخه مازندران و با مشارکت وزارت نیرو، شرکت توانیر، شرکت برق مازندران و گلستان، شرکت‌های توزیع نیروی برق مازندران، غرب مازندران و گلستان، شرکت مدیریت تولید برق نکا و با همکاری شرکت مخابرات، سازمان نظام مهندسی، و مراکز علمی و تحقیقاتی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در نخستین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی، 90 مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود، گفت: تاکنون برای برگزاری این کنفرانس 150 مقاله ارسال شده است ضمن اینکه مهلت ارسال آثار تا 20 بهمن‌ ماه ادامه دارد.

افضلی با اشاره به اینکه از 150 مقاله رسیده به دبیرخانه، 70 درصد مقالات از خارج استان و 30 درصد مقالات هم از داخل استان به دست ما رسیده است، تصریح کرد:‌ رشد چشمگیری در ارسال مقالات به دبیرخانه را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان افزود: صرفه اقتصادی صنعت GIS برای ما بسیار اهمیت دارد و استفاده از GIS در صنعت برق، باعث کاهش هزینه‌های بسیاری شده است.

انتهای پیام/86007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول