اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح کرد

اجرای ویژه‌ برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه به قم

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ویژه‌ برنامه‌های حرم مطهر در سالروز ورود کریمه اهل ‌بیت به قم و ایام معصومیه را تشریح کرد.

اجرای ویژه‌ برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه به قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ساختمان کریمه حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور حضرت معصومه(س) برکات زیادی را برای تشیع داشته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات زائران کریمه اهل‌بیت اهل بهشت هستند، افزود: این مقام بالایی است که نشان دهنده جایگاه این بانوست. این بانو با ورود به شهر مقدس قم پایه‌گذاری حوزه علمیه قم را انجام داد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) حضور این بانو در قم و ارتحال ایشان در این شهر را موجب تجمع علمای بزرگ در جوار این مضجع نورانی دانست و گفت: علمای زیادی پس از حضور این بانو در قم، پیرامون بارگاه نورانی ایشان جمع شده و به نشر علوم اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) پرداختند.

وی با اشاره به عمر کوتاه با برکت حضرت فاطمه معصومه(س) در نشر معارف اسلام ناب اظهار داشت: هرچند بر اساس برخی مسائل و مشکلات در ثبت کرامات این بانو در کتب تاریخی، شخصیت این بانو توسط اهل بیت(ع) نشان ما داده شده است.

احمدی با اشاره به ویژه برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه گفت: 5 بهمن‌ماه سالروز ورود پرخیر و برکت بانوی کرامت به قم است که در راستای گرامیداشت این روز، آیین خطبه‌خوانی در صبح روز شنبه 5 بهمن ‌ماه ساعت 7 و 30 دقیقه با حضور تولیت و خادمان این بارگاه نورانی و اساتید و فضلای حوزه و مسئولان استانی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی از حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) توسط مردم قم در پنجم بهمن‌ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: حرکت نمادین مردم قم در این روز با تجمع در میدان معصومیه(س) در ساعت 8 و 30 دقیقه آغاز می‌شود که پس از مداحی و مولودی‌خوانی مداحان اهل‌بیت(ع)، مردم ساعت 9 و 30 دقیقه به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به مسیر حرکت کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: این کاروان از میدان معصومیه واقع در خیابان شاه ابراهیم(ع) با عبور از میدان شهید سعیدی، چهارراه شهید غفاری، میدان شهید ‌مطهری، پل معصومیه(س)، میدان بزرگ امام خمینی(ره)، میدان آستانه در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضور می‌یابند.

احمدی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی از سوی هیئت‌های مذهبی استان ادامه داد: در ادامه این حضور، ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور مردم گلباران خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ایام معصومیه(س) اشاره کرد و گفت: در ایام معصومیه که حد فاصل سالروز ورود کریمه اهل‌بیت تا روز ارتحال این بانو است، برنامه‌های مختلفی برای زائران این بارگاه نورانی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در تشریح این برنامه‌ها اظهار داشت: از جمله برنامه‌های این ایام، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «فروغی از کوثر» است که این کتاب در فروشگاه‌های حرم مطهر عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «زمزم معرفت» یک ساعت و نیم به اذان مغرب با حضور اساتید برجسته حوزه و پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف اعتقادی، تربیتی، مهدویت، احکام و ... ادامه داد: اعزام مبلغ به مدارس آموزش و پرورش با عنوان «سفیران کریمه»، برگزاری جشن تکلیف دختران و پسران، برپایی جشن‌های دهه فجر، برگزاری تورهای حرم گردی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی و برپایی خیمه‌های معرفت ویژه دانش‌آموزان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر از جمله دیگر برنامه‌های ایام معصومیه(س) در حرم مطهر است.

انتهای پیام/2258/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول