اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

طرح جامع گردشگری استان تهران نیازمند بازبینی است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران گفت: طرح جامع گردشگری استان تهران به دلیل گذشت 10 سال از تهیه آن، ‌نیازمند بازبینی و افزودن موارد جدید است.

طرح جامع گردشگری استان تهران نیازمند بازبینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، نعمت‌الله ترکی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند گفت: در منطقه‌‏بندی گردشگری که در این طرح آمده است، شهرستان‌هایی که ظرفیت گردشگری دارند به عنوان مناطق گردشگری معرفی شده‏‌اند.

وی ادامه داد: این طرح که از سال 82 آغاز شد و قرار بود تا سال 86 اجرا شود، دارای منطقه‌بندی و ارائه راهکارهایی است که باید در ابتدا بازبینی شود و پس از تصویب در کارگروه گردشگری استان تهران، به شورای برنامه‏‌ریزی و توسعه استان ارجاع و تعیین تکلیف شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران یکی از اصول اساسی و اولیه در گردشگری را توجه به محیط زیست برشمرد و گفت: متاسفانه در کشور ما در بسیاری از طرح‌های گردشگری به این مسئله توجهی نشده است.

وی افزود: ما از امکانات گردشگری طبیعی به خوبی بهره‌ نمی‌بریم در صورتی که از سوی دیگر، برای ایجاد اماکن گردشگری شاید محیط زیست را نابود می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران افزود:‌ در طرح جامع گردشگری باید این‌گونه برنامه‌ریزی شود که گردشگر و فردی که به یک منطقه گردشگری می‌آید، پس از اتمام بازدید و گذران وقت برای اقامت شب به جای دیگری برود نه اینکه همان‌جا شب را نیز سپری کند.

وی رفع تمام این مسائل و مشکلات را منوط به برنامه‌ریزی درست در کارگروه‌های گردشگری شهرستان‌ها و انتقال برنامه‌ها و اهداف به کارگروه گردشگری استان و پس از تصویب به شورای برنامه‌ریزی استانداری تهران دانست.

ترکی با بیان اینکه بیشترین مسائل و مشکلات گردشگری استان تهران به دلیل عدم تشکیل کارگروه بوده است، خاطرنشان کرد: این کارگروه به دلیل تغییر و تحولات در مسئولیت‌ها تاکنون تشکیل نشده و مشکلات و مسائل گردشگری استان حل نشده باقی مانده است.

گفتنی است، نخستین کارگروه گردشگری استان تهران با حضور معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و اعضای ستاد گردشگری استان تهران و شهرستان دماوند برگزار شد.

انتهای پیام/2568/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول