اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر کشور افغانستان اعلام کرد، در انتخابات آینده بی‌طرف است

وزیر کشور افغانستان امروز در نشست مسئولان امنیتی و والیان افغان اعلام کرد که مسئولان وزارت کشور در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان بی‌طرف هستند.

وزیر کشور افغانستان اعلام کرد، در انتخابات آینده بی‌طرف است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمد عمر داودزی»، وزیر کشور افغانستان امروز در پایان نشست چهار روزه مسئولان امنیتی و والیان ولایت‌های افغانستان، گفت که مسئولان وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان بیطرف هستند.

وی در پایان این نشست قطعنامه‎ای را نیز در مورد اصل بیطرفی مسئولان وزارت کشور افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور صادر کرد.

داودزی با اشاره به زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات سال آینده افغانستان اظهار داشت که وزارت کشور آماده است تا در زمان تعیین شده امنیت انتخابات را تامین کند و مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد.

این در حالی است که برخی از اعضای پارلمان افغانستان چندی پیش گفته بودند که امنیت مراکز رای‌گیری در مناطق دور دست و ناامن این کشور در زمان برگزاری انتخابات دچار مشکل می‌شود.

با این حال وزیر کشور افغانستان در این مورد خاطر نشان کرد که وزارت کشور افغانستان تنها در 114 مرکز رای‌گیری نمی‌تواند بطور کامل امنیت را تامین کند که البته فهرست این مراکز در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار گرفته است.

در نشست چهار روزه  ولیان ولایات افغانستان بیشتر مسئولان امنیتی از سراسر افغانستان شرکت کرده بودند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در تاریخ 16 فروردین سال آینده برگزار شود اما مداخله کشورهای خارجی، تأمین امنیت و سرمای هوا از بزرگترین چالش‎های این انتخابات محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول