اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

ترویج سبک معماری ایرانی اسلامی مهم‌ترین هدف شهرداری‌ها باشد

امام جمعه شهرضا گفت: ترویج سبک معماری ایرانی اسلامی باید به شکل جدی در دستور کار شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه مدیریت شهری قرار گیرد.

ترویج سبک معماری ایرانی اسلامی مهم‌ترین هدف شهرداری‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی صبح امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در دیدار هفته گذشته شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رهبر معظم انقلاب نکات ارزنده‌ای از سوی ایشان مطرح شد که انتظار داریم تمامی شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر این مطالب را به شکل جدی مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در جریان این دیدار شهردار تهران گزارش جامعی از فعالیت‌های گسترده انجام گرفته در سطح شهر تهران مطرح کرد و سیاست‌گذاری‌های جامع شهرداری را جهت مدیریت اصولی پایتخت در حضور رهبر معظم انقلاب تشریح کرد.

امام جمعه شهرضا با تشریح لزوم اشاعه روحیه جهادی در حوزه مدیریت شهری جهت تحقق اهداف بزرگ گفت: یک از نکات قابل توجهی که در این دیدار مطرح شد، لزوم همگامی و تعامل مجموعه دولت با شهرداری‌ها بود که انتظار داریم شاهد تحقق این اصل مهم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جایگاه شهرداری‌ها در افزایش رضایت‌مندی شهروندان اضافه کرد: بر اساس قانون حجم گسترده‌ای از خدمات شهری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی در حوزه وظایف شهرداری‌ها قرار گرفته است و این نهاد نقش مهمی در بهبود ابعاد مختلف زندگی مردم دارد.

یعقوبی با اشاره به اینکه اصلاح سبک معماری شهری از مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی در نقاط مختلف کشور به شمار می‌رود، اذعان کرد: حفظ اصالت‌های شهری و جلوگیری از ترویج سبک معماری غربی در نقاط مختلف کشور باید به شکل جدی در دستور کار شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه خطیر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ترافیک سنگین به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات در برخی شهرهای کشور مطرح است که باید مطابق مطالعات علمی در این زمینه اقدام شود.

امام جمعه شهرضا حفاظت از منابع طبیعی را جزو مهم‌ترین تاکیدات دین اسلام برشمرد و تاکید کرد: حفظ منابع طبیعی و تلاش برای توسعه فضای سبز شهری از اساسی‌ترین ارکان حفظ هویت یک شهر اسلامی است که امیدواریم همواره شاهد رعایت این اصل مهم باشیم.

انتهای پیام/63011/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول