اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 34 میلیون دلار اتفاق افتاد

افزایش 16 درصدی تجارت چمدانی در آذربایجان‌‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش تجارت چمدانی استان در 9 ماه امسال را 34 میلیون و 800 هزار دلار اعلام کرد.

افزایش 16 درصدی تجارت چمدانی در آذربایجان‌‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجارت چمدانی استان نسبت به دوره مشابه 9 ماهه سال قبل از  رشد 16 درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تجاری پایانه‌ها  ونقش آن در اقتصاد مرزنشینان گفت: پایانه‌های استان جزو پایانه‌های مهم مرزی کشور محسوب می‌شود و تجهیز آن به امکانات سخت‌افزاری و تسهیل در ورود و خروج کالا می‌تواند در افزایش مبادلات تجاری و رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه  تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی گفت: ایجاد امکانات مناسب در نقطه‌ی صفر مرزی تسری بخش تجارت برای کل کشور است بنابراین توجه افزون‌تر دولت را در این زمینه می‌طلبد.

عظمایی عمده بازارهای هدف صادراتی استان را کشورهای ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق، ارمنستان، اکراین و گرجستان برشمرد و افزود: با ایجاد روابط منطقی تجاری درسطح وسیع با دنیا و رونق تجارت خارجی می‌توان توانمندی‌های تولید داخلی را نیز ارتقاء بخشید. 

انتهای پیام/60001/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول