اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه قرب کوثر:

75 درصد از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه زودبازده است

فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه گفت: 75 درصد از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه مختص طرح‌های کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه بوده و فاقد پیچیدگی است لذا این پروژه‌ها مردمی و در راستای امنیت پایدار و کارآمدی نظام اجرایی می‌شود.

75 درصد از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه زودبازده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدضیاءالدین حزنی پیش از ظهر امروز در جلسه استانی بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی کردستان در سنندج اظهار کرد: بخش مردم مداری، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در همه نیروهای سپاه از جمله اولویت‌ها بوده و در همین راستا نیز پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق دور افتاده و محروم کشور به عنوان هدایای مقام معظم رهبری توسط قرارگاه سازندگی سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرایی می‌شود.

وی افزود: کمک به رفع فقر و محرومیت، اثبات کارآمدی نظام، ایجاد بارقه امید و نشاط، رشد اقتصادی و ارتقاء وضعیت معیشتی مردم در مناطق دور افتاده و محروم از جمله اهداف طرح‌های محرومیت‌زدایی است.

سردار حزنی تصریح کرد: 75 درصد از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه مختص طرح‌های کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه بوده و فاقد پیچیدگی و مهندسی پیچیده است لذا این پروژه‌ها مردمی بوده و در راستای امنیت پایدار و کارآمدی نظام اجرایی می‌شود.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاطرنشان کرد: 90 درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی به مباحث عمرانی مربوط بوده که از جمله می‌توان به ساخت مخاذن آب، راه و جاده‌های روستایی،‌خانه بهداشت، کتابخانه، مسجد، حوزه‌های علمیه و خانه‌های عالم و مدارس اشاره کرد.

وی افزود: 10 درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه امدادی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی است.

سردار حزنی اشاره کرد: گروه‌های تخصصی و موسسات قرارگاه سازندگی، نیروی زمینی، دریایی و هوافضای سپاه، قرارگاه عملیاتی سپاه در سراسر کشور، گروه‌های جهادی،‌دانشجویی و طلاب و گروه‌های مردمی، رده‌هایی هستند که در انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشارکت دارند.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر در ادامه سخنان خود از اجرای 12 هزار و 612 پروژه از طریق قرارگاه سازندگی در سراسر کشور خبر داد و افزود: ساخت 803 پروژه ورزشی، 663 خانه بهداشت، بهسازی و ساخت 3 هزار و 176 مسجد و حسینیه، یک‌هزار و 295 غسالخانه، 692 پروژه آبرسانی و 475 مدرسه، یک‌هزار و 48 خانه عالم، و یک‌هزار و 665 کیلومتر آسفالت راه روستایی از مهم‌ترین طرح‌های محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه سازندگی سپاه در مناطق محروم کشور اجرایی شده است.

وی همچنین از احیا و تسطیح 33 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب شرق کشور، ایجاد 60 فقره موج‌شکن، به عنوان دیگر پروژه‌های مهمی نام برد قرارگاه سازندگی سپاه در مناطق محروم کشور برای ارتقای معیشت مردم عملیاتی کرد.

سردار حزنی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در استان کردستان نیز اشاره کرد و افزود: 361 پروژه توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدا در استان کردستان در دست اجرا قرار گرفته که تاکنون 176 پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین افزود: بیش از 5 میلیارد و 90 میلیون تومان عقد قرارداد برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی کردستان صورت گرفته که تاکنون 3 میلیارد و 79 میلیون تومان پرداخت شده است. 

فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان ارشد کردستان زمینه برای اجرای پروژه‌های بیشتر محرومیت‌زدایی در مناطق دور افتاده و محروم کردستان فراهم شده و کمبودهای این استان در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

انتهای پیام/79006/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول