اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

کشته شدن ۳ جنگجوی آلمانی در حمله ارتش به مخفیگاه طالبان پاکستان

مقامات امنیتی پاکستان از کشته شدن ۳۶ جنگجوی خارجی و چند فرمانده مهم طالبان در حملات ۲ روز گذشته ارتش این کشور در مناطق قبایلی خبر دادند.

کشته شدن ۳ جنگجوی آلمانی در حمله ارتش به مخفیگاه طالبان پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، در حملات دوشنبه شب و روز سه‌شنبه جنگنده‌های ارتش پاکستان به منطقه قبایلی وزیرستان شمالی، دست‌کم 40 نفر از جمله 36 جنگجوی خارجی کشته شدند.

مقامات امنیتی پاکستان در گفت‌وگو با روزنامه «داون» عنوان کردند که در این حملات هوایی 33 شبه‌نظامی ازبک و 3 جنگجوی آلمانی کشته و 15 تن دیگر نیز زخمی شدند.

طبق این گزارش، چند فرمانده ارشد طالبان نیز در بین کشته‌شدگان دیده می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به «ولی محمد»، «عصمت شاهین»، «مولوی فرهاد ازبک» و «شاهین بتینی» اشاره کرد.

این در حالی است که برخی گزارشات نیز از کشته شدن «عدنان رشید» فرمانده ارشد طالبان در این حملات حکایت دارد که البته این خبر از سوی گروه «تحریک طالبان پاکستان» رد شده است.

این حمله ارتش در پاسخ به افزایش حملات تروریستی طالبان به پست‌های ایست و بازرسی ارتش و پلیس این کشور در چند روز اخیر انجام شد.

در حملات چند روز اخیر طالبان، بیش از 50 تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته و زخمی شدند.

به گفته شاهدان عینی، عملیات ارتش در وزیرستان، باعث فرار شمار زیادی از ساکنان این منطقه به مناطق همجوار از جمله ایالت «خیبرپختونخواه» شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول