اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادر شهیدی که به وصیت پسرش عمل کرد

وقف خانه‌ای در اردبیل به نیت شهادت

مادر شهیدی که بر عهد و پیمان پسر شهیدش عمل کرد خانه‌ای را به نیت شهادت فرزندش وقف کرد که همچنان بوی مهربانی می‌دهد.

وقف خانه‌ای در اردبیل به نیت شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیده حشمت مریخی معروف به سیده خانم، مادر شهید وجه‌الله عاشورزاده کلوری سخن از وقفی به میان می‌آورد که بر اساس وصیت پسر شهیدش به انجام رسیده و تقدیم اوقاف و امور خیریه اردبیل شده است.

سیده حشمت مریخی هر چند سواد خواندن و نوشتن ندارد اما قرآن را به خوبی می‌تواند تلفظ کند و در ایام ماه مبارک رمضان بارها ختم قرآن کرده و در این کار مصمم است.

وی که در سال 1307 در کلور خلخال به دنیا آمد بعد از ازدواج صاحب دو دختر و یک پسر شد و به ناگهان شوهرش را از دست داد و امروز وی در غربتی تمام به تنهایی زندگی می‌کند.

دل مشغولی او حضور در مزار پسر شهیدش وجه‌الله عاشورزاده است که در بمباران پالایشگاه تبریز به دعوت حق لبیک گفت و در آغوش امامزاده عبدالله کلور آرمیده است.

سیده حشمت مریخی در خصوص وقف یک باب منزل مسکونی دو طبقه می‌گوید: حدود 28 سال پیش در حیاط خانه از نردبان افتادم و پسر شهیدم نیز که در آنجا حضور داشت به من گفت مادر اگر بلایی به سر شما می‌آمد من این خانه را وقف می‌کردم و برای همیشه از کلور می‌رفتم ولی حالا که به حمدالله چیزی نشده اگر من شهید شدم این خانه را شما به سیدالشهدا (ع) وقف کنید.

وی اضافه می‌کند: پسرم شهید شد و پیکر مطهرش را در کنار امامزاده عبدالله کلور به خاک سپردند و دخترانم نیز بزرگ شده و ازدواج کرده‌اند من حدود 15 سال است به نیت و وصیت پسرم عمل کرده و این خانه را که حدود 500 متر می‌باشد و تنها درخت گردوی این منزل مسکونی از آن من است و من هر ماه اجاره‌بها به اداره اوقاف می‌پردازم و در خانه‌ای که وقف کرده‌ام مستاجر‌م و به تنهایی زندگی می‌کنم و هر از چند گاهی نوه‌هایم به من سر می‌زنند و در این خانه که وقف سیدالشهدا (ع) است مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهر کلور در 27 کیلومتری شهر خلخال واقع شده و مرکز بخش شاهرود است و بارگاه حضرت امامزاده عبدالله در آن واقع شده است.

انتهای پیام/62001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول