اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران خبر داد

واکسیناسیون بیش از 157 هزار دام گچساران در برابر تب مالت و طاعون

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: افزون بر 157 هزار و 973 دام در گچساران در برابر تب مالت و طاعون واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون بیش از 157 هزار دام گچساران در برابر تب مالت و طاعون

حمیدرضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با بیان اینکه دامپزشکی تنها به معنای درمان یک بیماری در دام اطلاق نمی‌شود، اظهار کرد: امروزه نقش موثر دامپزشکی در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اهمیت دامپزشکی در سلامت عمومی جامعه افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی پیشگیری و مبارزه با امراض دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران با بیان اینکه نیمی از عوامل بیماری‌زا در انسان ناشی از عوامل ایجاد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد: 49 درصد بیماری‌های کنونی در جهان میان انسان و دام مشترک است اما می‌توان با برنامه مدون واکسیناسیون دام‌ها و معدوم کردن دام‌های بیمار همچنین کنترل مرزهای جغرافیایی از شیوع این بیماری‌ها تا حد زیادی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به واکسیناسیون دامی در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون افزون بر 112 هزار و 973 راس از دام‌های این شهرستان در برابر تب مالت واکسینه شده‌اند.

گوهرگانی ادامه داد: از این تعداد دام واکسینه شده افزون بر 57 هزار رأس توسط مراکز دولتی صورت گرفته و حدود 55 هزار راس دیگر نیز توسط بخش خصوصی واکسینه شده است.

وی یادآور شد: افزون بر پنج ‌هزار و 505 نمونه‌گیری آزمایشگاهی از لاشه، خون و مدفوع دام‌ها به عمل آمده و توسط مراکز دولتی انجام شده است.

گوهرگانی از واکسیناسیون طاعون گوسفند در گچساران خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون افزون بر 45 هزار راس از گوسفندهای این شهرستان توسط بخش دولتی واکسینه شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران با اشاره به بیماری توبرکولین سل گاوی از انجام 355 تست توبرکولین سل خبر داد و عنوان کرد: تعداد گاو مثبت سل و کشتار شده صفر بوده است.

انتهای پیام/82014/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول