اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت مسجد مقدس جمکران:

ظرفیت پذیرش 200 میلیون نفرروز زائر در قم باید ایجاد شود

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: باید در شهر قم ظرفیت پذیرش 200 میلیون نفرروز زائر در سال ایجاد شده و این اقدام راه میانبری برای عمران، آبادانی و توسعه قم است.

ظرفیت پذیرش 200 میلیون نفرروز زائر در قم باید ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان صبح امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی در سخنانی با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها خدمت به شهدا و خانواده ایشان توفیق خدمت به زائران مسجدی که به نام حضرت ولیعصر(عج) است نصیب بنده شده است بیان کرد: افتخار داشتم که زمانی شاگرد شما در مسجد اعظم قم باشم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: رهبری فرمودند که جمکران ظرفیت و کشش یک‌میلیون نفر در هفته را دارد و ایشان ارزیابی بسیار دقیقی داشتند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: رهبری در حکم انتساب بنده ارائه خدمات به نمازگزاران و زائران مسجد مقدس جمکران و توجه به ابعاد فرهنگی را مورد تاکید قرار دادند.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص نقش قم در آخرالزمان بیان کرد: طبق روایات در آخرالزمان اسلام از قم در سراسر جهان گسترش می‌یابد و اگر بخواهیم این هدف را محقق کنیم نیازمند این هستیم که ملزومات را آماده کنیم.

رحیمیان بیان کرد: باید در قم و جمکران ظرفیت‌ها و زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا اقامت چند ساعته در این مکان مقدس به اقامت چند روزه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 15 تا 20 میلیون زائر به شهر مقدس قم مشرف می‌شوند بیان کرد: می‌توان با فراهم کردن تسهیلات این میزان را به 75 تا 80 میلیون نفر در سال تبدیل کرد و بسیاری از زائران از سراسر کشور و کشورهای مختلف از معنویت جمکران و حرم حضرت معصومه(س) بهره‌مند شوند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه با تلاش حوزه علمیه و دفتر تبلیغات سالانه 20 هزار نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام شده و این مبلغان حدود دو میلیون نفر را زیرپوشش برنامه‌های خود قرار می‌دهند اظهار کرد: ما در قم می‌توانیم ده‌ها میلیون نفر را زیرپوشش قرار دهیم و از این طریق تاثیرگذاری بسیار عمیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های معنوی قم از دیگر نقاط بسیار بیشتر است اظهار کرد: باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و بالاترین بهره‌برداری را برای ترویج اسلام ناب داشته باشیم.

رحیمیان تاکید کرد: اگر به فکر توسعه، عمران و آبادانی قم هستیم راه میانبر و منطقی تحقق 200 میلیون نفر روز اقامت در این شهر است.

وی گفت: دنیا امروز و در آینده از قم انتظار صدور معارف اهل بیت(ع) را دارد و باید تلاش کنیم با دید بلند و آخرالزمانی ظرفیت سازی کرده و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه بهترین راه برای تحکیم نظام تقویت بنیه‌های مذهبی و معنوی است تاکید کرد: نباید شاهد این باشیم که برخی اوقات به نام فرهنگ و کار فرهنگی، منکرات ترویج شود و چنین اقداماتی جای تاسف دارد.

انتهای پیام/2258/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول