اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مؤسس و مدیر شرکت شیمی داروی ریحانه:

شرکت داروسازی ریحانه از هیچ ارز دولتی استفاده نکرده است

موسس و مدیر شرکت شیمی داروی ریحانه گفت: این مجموعه داروسازی از هیچ‌گونه ارز دولتی و وام استفاده نکرده است و در این زمینه وام‌دار هیچ‌کس نیست.

شرکت داروسازی ریحانه از هیچ ارز دولتی استفاده نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن صانعی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در خصوص جزئیات شرکت داروسازی ریحانه اظهار کرد: این شرکت، یک شرکت دارویی برای تولید انبوه دارو است که در نگاه اولیه به دارو برای رسیدن در سطح نخست جهانی و با امید به اینکه هیچ ایرانی مریض نشود و همه داروها را به خارج صادر کند، ساخته شده است.

وی افزود: این مجموعه پروژه‌ای را برای خود تعریف کرده است که بتواند تولید محصول دارویی با کارکرد صادرات داشته باشد و این در حالی است که هشتاد سال پیش نخستین شرکت دارو‌سازی(سرم‌سازی) که به دست فرانسوی‌ها در ایران ساخته شد برای مصرف داخلی بود که تا قبل از این پروژه نوعاً، نگاه مصرف‌کننده و تولید برای داخل بوده است.

مؤسس و مدیر شرکت شیمی داروی ریحانه با بیان اینکه پیش‌بینی این مجموعه برای 2 میلیون واحد دارویی و یا 2 میلیارد واحد تولیدی دارو در سال و در سه فاز بوده است، تصریح کرد: فاز نخست این مجموعه 2 میلیون واحد تولیدی را روزانه پوشش می‌دهد.

 

*استفاده از تکنولوژی 15 کشور جهان در شرکت دارویی ریحانه

وی ادامه داد: این شرکت دارویی در سال 82 آغاز به کار کرده، اما سه بار متوقف شده که در کل می‌توان گفت، پنج تا شش سال کار مفید ساخت انجام داده است.

صانعی با اشاره به اینکه بخش پشتیبانی برای هر سه فاز انجام شده است، گفت: فاز دو فقط نصب تجهیزات است که وسایل آن در انبار موجود است.

وی در ادامه این مجموعه را مدرن‌ترین شرکت دارویی در طراز اول جهان عنوان کرد و افزود: در این مجموعه از تکنولوژی و مهارت‌های 15 کشور جهان استفاده کرده است که مهم‌ترین آنها از کشورهای آمریکا، سوئیس، سوئد و ژاپن است.

مؤسس و مدیر شرکت شیمی داروی ریحانه اضافه کرد: این شرکت با شرکت‌های دارویی آمریکا و کانادا قابل رقابت است.

صانعی تاکید کرد: توسط این شرکت دارویی حدود 700 میلیون دلار صادرات پیش‌بینی اولیه در نظر گرفته شده است، که اگر کشور  صد واحد تولیدی با این کیفیت را ایجاد می‌کرد، می‌توانستیم این افسانه نفت را کنار بگذاریم.

وی گفت: مواد اولیه این مجموعه دارویی بنا شده است از کشورهای معتبر اروپای غربی، آمریکا و ژاپن وارد شود.

*اشتغال‌زایی 400 نفر نیروی انسانی در شرکت دارویی ریحانه

مؤسس و مدیر شرکت شیمی داروی ریحانه در مورد اشتغال‌ نیروی انسانی در این مجموعه بیان کرد: با وجود دستگا‌ه‌های پیشرفته‌ای که این شرکت دارد بین 3 تا 5 نفر را در هر مجموعه به کار می‌گیرد، اما در کل ظرفیت اشتغال حدود 400 الی 500 نفر را در سه فاز دارد.

وی با اشاره به اینکه حداقل مدرک تحصیلی برای کارکنان این مجموعه فوق‌دیپلم است، مطرح کرد: در فاز یک این شرکت دارویی 200 نفر ظرفیت اشتغال وجود دارد و این در حالی است که این تعداد نیروی انسانی در سه فاز توانایی کار در  همه خط‌های تولید را به جای 40 نفر در هر قسمت را دارند.

صانعی مساحت این مجموعه را 160 هزار متر عنوان کرد و افزود: این مجموعه 55 هزار متر سطح زیربنایی دارد.

*شرکت دارویی ریحانه داروهای هورمونی و آنتی‌بیوتیک تولید می‌کند

وی در خصوص نوع داروهای تولید این شرکت گفت: داروهای این شرکت شیمیایی است و بیشتر برای داروهای هورمونی و آنتی‌بیوتیک طراحی شده است که تولید این دارو‌ها راه‌حل جامع برای داروسازی است و می‌تواند سایر داروها را تولید کند.

مؤسس و مدیر شرکت شیمی داروی ریحانه با تاکید به اینکه استانداردهای این مجموعه برای پنج سال آینده پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: هر ارتقایی در زمینه داروسازی تا پنج سال آینده برای این مجموعه پیش‌بینی شده است.

*شرکت دارویی ریحانه دارای گواهینامه‌های بین‌المللی است

وی در خصوص صادرات این نوع داروهای تولیدی تصریح کرد: این شرکت دارای گواهینامه بین‌المللی از "شرکت‌های گرید شده" و این در حالی است که درجه‌داران این حرفه آن را امضاء کرده است.

صانعی در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه داروسازی در ایران رشد کرده است، ادامه داد: از سهم 600 میلیون دلار مواد اولیه در حدود 35 سال پیش تاکنون سهم این تولید به چهار رسیده‌ است.

*سهم صادرات دارویی کشور ایران در جهان یک درصد است

وی سهم صادرات ایران در جهان را یک درصد گردش دارو  در جهان عنوان کرد و افزود: یک هزار میلیون دلار گردش دارو در جهان رخ می‌دهد که از این رقم سهم ایران 10 میلیون دلار و معادل یک در صد است.

مؤسس و مدیر شرکت شیمی داروی ریحانه اضافه کرد: کشور ایران در تولید دارو به کمیت خوبی رسیده است، اما پنج درصد دارویی که تولید نمی‌کنیم و از خارج کشور وارد می‌شود، بین 500 تا 700 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

*شرکت دارویی ریحانه با ارز غیر دولتی ساخته شده است

صانعی اضافه کرد: این مجموعه داروسازی از هیچ‌گونه ارز دولتی و وام استفاده نکرده است و تاکنون وام‌دار هیچ‌کس نیست.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم با توجه به اینکه 90 درصد پروژه انجام شده است، مسئولان امر توجه بیشتری برای اتمام این پروژه داشته باشند.

به گزارش فارس، در حاشیه نشست خبری مدیر شرکت شیمی داروی ریحانه خبرنگاران از قسمت‌های مختلف این مجتمع دارویی بازدید کردند.

انتهای پیام/63012/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول