اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر چین در ایران:

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است

سفیر چین در ایران با بیان علاقمندی این کشور به گسترش حجم تجاری با ایران، گفت: چین یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران است.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «یوهونگ یانگ» صبح امروز در دیدار با نمایندگان عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان گسترش روابط تجاری بین ایران و چین را خواسته مهم این کشور دانست.

وی با بیان اینکه چین روابط تجاری خوبی با ایران دارد، تصریح کرد: تجار ایرانی و چینی علاقمند به گسترش این روابط هستند.

سفیر چین در ایران به حجم مبادلات دو کشور چین و ایران اشاره کرد و گفت: در سال 2012 حجم مبادلات دو کشور حدود 36 میلیارد دلار بود.

وی اضافه کرد: در 10 ماه سال 2013 مقدار حجم تبادلات تجاری ایران و چین 31 میلیارد دلار بوده که 3.5 درصد نسبت به سال ماقبل افزایش داشته است.

بینگ، چین را یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران نامید و تصریح کرد: ما خواستار گسترش این روابط تجاری هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای گسترش روابط تجاری بین دولت چین و ایران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گسترش این روابط سبب علاقمندی تجار ایرانی و چینی است.

سفیر چین در ایران، نقش اتاق بازرگانی در گسترش روابط تجاری را مهم دانست و یادآور شد: فعالیت اتاق‌هایی مانند گیلان که دارای ظرفیت بسیار بالایی است می‌تواند حجم تبادلات تجاری را افزایش دهد.

وی گیلان را دارای ظرفیت تجاری زیادی خواند و متذکر شد: گیلان استان سرسبز و بانشاطی است و با توجه به قرار گرفتن در حاشیه خزر یکی از کریدورهای بسیار مهم در تبادلات تجاری محسوب می‌شود.

یانگ، خواستار گسترش روابط اتاق‌های چین با اتاق گیلان شد و یادآور شد: این روابط می‌تواند در قالب برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی‌های گیلان و ایران در چین صورت گیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در این نشست مذکور ظرفیت‌های تجاری این استان را برشمرد و اظهار کرد: گیلان استان کشاورزی و با ظرفیت بالا در زمینه‌های صنعت، گردشگری و... است.

شجاع‌الدین بدری وجود منطقه آزاد انزلی را از ویژگی‌های خاص گیلان در توسعه تجارت ذکر کرد.

وی تولید خاویار و ماهیان خاویاری، زیتون، چای، برنج و... را از دیگر ویژگی‌های گیلان دانست و تصریح کرد: گیلان با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال‌ ـ ‌جنوب دارای ویژگی‌ و امتیازهای بسیاری است.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول