اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

مدیریت واحد شهری لازمه رفع بسیاری از مشکلات شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: راه حل اساسی برای رفع بسیاری از مشکلات از جمله مشکلی که در زمینه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد، مدیریت واحد شهری است.

مدیریت واحد شهری لازمه رفع بسیاری از مشکلات شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر شب گذشته در چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ما در کشور عدم مدیریت واحد شهری است، گفتت: در کجای دنیا شهرداری فقط متولی رفت‌ و روب و آسفالت است.

وی با بیان اینکه در مدیریت واحد شهری، شهرداری متولی بهداشت، درمان، آموزش و سایر خدمات است، ادامه داد: متاسفانه شعار مدیریت واحد شهری از دولت اصلاحات شروع شد ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: راه حل اساسی برای رفع بسیاری از مشکلات از جمله مشکلی که در زمینه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد، مدیریت واحد شهری است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری برای عوارض جلوی کار خیرین را نگیرد، ادامه داد: شهرداری پروانه ساخت به خیرین بدهد اما عوارض را از ارگان مربوطه مطالبه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خواستار صدور پروانه ساخت دی‌کلینیک در بیمارستان شهید بهشتی شد و گفت: شهرداری پروانه ساخت این مرکز را صادر کند تا جلوی کار گرفته نشود اما برای مطالبات باید با علوم پزشکی وارد بحث شویم.

وی اظهار کرد: علوم پزشکی در بحث خیابان آذر همکاری نکرد و حاضر نیست یک متر در بحثی که مربوط به سلامت روح و روان مردم است عقب‌نشینی کند در عین حال هم حاضر نیست عوارض شهرداری را پرداخت کند.

آتش‌زر از خیرین سلامت خواست تا در مباحثی همچون ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز وارد شوند و ادامه داد: آتش‌نشانی بیش از سه دقیقه دیر به محل حادثه برسد امید به نجات افراد نیست.

وی همچنین پیشنهاد کرد که مجامع خیرین در ساخت خانه فرهنگ، کتابخانه، خانه مشق و ... اقدام کنند زیرا این مراکز نیز کار خیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر باید ساز و کاری تعریف کنند تا از این پس هر زمان خیری درخواست پروانه داشت به سرعت پروانه برایش صادر شود.

وی برای دریافت عوارض از خیرین نیز گفت: شهرداری یا عوارض را از سازمان مربوطه مطالبه کرده یا پیشنهاداتی برای ورود خیرین به مباحث مورد نظر خود ارائه کند.

آتش‌زر در پایان از اصحاب رسانه در انعکاس مناسب اخبار چهلمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم تقدیر کرد و خواستار انتشار مناسب خبرهای این جلسه به منظور ایجاد انگیزه در خیرین شد.

انتهای پیام/2258/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول