اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

فقر رشته‎های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‎های آزاد گرگان

رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی از فقر رشته‎های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‎های آزاد گرگان خبر داد.

فقر رشته‎های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‎های آزاد گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین عجم‎نوروزی امشب در جمع اعضای هیئت امنای استان گلستان در گرگان اظهار داشت: ضعف دانشگاه آزاد اسلامی این واحد در مقایسه با مراکز آموزش عالی این است که شهریه ما نسبت به موسسات آموزش عالی استان بالاتر است.

وی، کمبود رشته‎های پرجاذبه را از دیگر ضعف‎های دانشگاه آزاد اسلامی در استان برشمرد و تصریح کرد: شمار رشته‎های تحصیلات تکمیلی و دکترا در واحدهای آزاد گلستان کم است.

حذف کنکور تهدیدی برای رشته‎های کاردانی و کارشناسی

رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی؛ نامناسب بودن هرم اعضای هیئت علمی، استقراض وام‎های بانکی و بدهکاری میلیاردی، کاهش دانشجو طی دو سال گذشته در برخی واحدها، افزایش هزینه‎ها و افزایش 39.7 درصدی حقوق کارکنان را از جمله نقاط ضعف دانشگاه‎های آزاد اسلامی در گلستان برشمرد.

عجم‎نوروزی با اشاره به نقاط قوت دانشگاه‎های آزاد اسلامی در گلستان گفت: ایجاد امکانات مناسب آموزش و پرورش، 70 هکتار عرصه دانشگاهی، برخورداری از بزرگترین کتابخانه دانشگاهی، استخر، مرکز تحقیقات دارویی، مرکز تحقیقات برق، بیش از 300 کارگاه، آزمایشگاه و سایت کامپیوتری از جمله نقاط مثبت این دانشگاه محسوب می‎شود.

وی، حذف کنکور را برای رشته‎های کاردانی و کارشناسی یک تهدید خواند و بیان داشت: کمتر بودن شهریه در موسسات دولتی و عدم اطلاعات شفاف در خصوص داوطلبان مقاطع مختلف به عنوان تهدیدهای دانشگاه به شمار می‎آید.

آموزش عالی در گلستان متولی ندارد

رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعامل ضعیف برخی واحدها با نمایندگان مجلس گفت: نداشتن متولی آموزش عالی در استان، سخت شدن صدور مجوز رشته‎های جدید در وزارت علوم خصوصا وزارت بهداشت و درمان، افزایش ظرفیت دانشگاه‎های دولتی و کاهش نرخ جمعیت از دیگر تهدیداتی است که دانشگاه با آن مواجه است.

عجم‎نوروزی به مقایسه این واحد با استان همجوار از نظر تعداد دانشجو پرداخت و ابراز داشت: سرانه دانشجو در گلستان به ازای هر 100 نفر 4.5 است به طوریکه سرانه دانشجو در سمنان به ازای هر 100 نفر 15 است.

وی در پایان یادآور شد: مجموعه رشته‎های تحصیلات تکمیلی گلستان 50 درصد واحد دامغان است که نشان می‎دهد خیلی جای رشد و گسترش در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول