اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

شهرستان چرام پیشرو در مسائل فرهنگی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان چرام پیشرو در مسائل فرهنگی است.

شهرستان چرام پیشرو در مسائل فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مسجد امام حسن عسکری (ع) چرام، با بیان اینکه از بین همه مخلوقات عالم، اولین جایگاه و والاترین رتبه و مرتبت از آن نبی‌مکرم اسلام است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) با تمامی این مقامات عالیه‌ای که خداوند تبارک و تعالی به همه انبیاء و اولیا مرحمت فرمود، از میان پیغمبران مرسل، وجود نازنین ایشان نیز اولوالعزم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که اولین دعایی که برای هر زائری در مکه مکرمه در لحظه ورود به مسجدالحرام خوانده می‌شود، این است که «خدایا مرا در شمار سازندگان خانه‌ات و در شمار معمرین مساجد قرار بده»، عنوان کرد: بعد از تشکیل حکومت اسلامی که توسط حضرت محمد (ص) بنا شد، همه برنامه‌ریزی‌ها، محل بیان احکام، تدریس، تفسیر قرآن و تصمیم‌گیری‌ها در مساجد بود.

وی ادامه داد: امام ‌زمان (عج) هم وقتی که ظهور کنند به طور قطع و یقین و طبق روایات وارده، محل استقرار عدل ایشان در مسجد است.

این مسئول با بیان اینکه تمام فرامین الهی و برنامه‌هایی که امام عصر، احیا می‌کند در مسجد خواهد بود، خاطرنشان کرد: ساختن مسجد یک سرمایه و پس‌انداز است چرا که همیشگی بوده و ضایع شدنی نیست.

موسوی‌اعظم با تاکید بر این مطلب که تعمیر مسجد پس از ساختن مسجد شروع خواهد شد، یادآور شد: اگر مسجد بسازیم اما امام جماعت نداشته باشد، روضه برگزار نشود، لیالی و قدر و دیگر مسائل انجام نشود، یک عمران و آبادی کامل نیست، بنابراین باید یک درآمد فرهنگی جهت برگزاری مراسمات دینی و فرهنگی مساجد جذب شود.

وی، شهرستان چرام را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری مراسمات فرهنگی، دینی، مذهبی و مناسبتی پیشرو دانست و عنوان کرد: تا روز قیامت هر کسی رکعتی نماز در این مسجد بخواند، خداوند تبارک و تعالی ثوابی به سازندگان مسجد عطا و مرحمت خواهد کرد.

انتهای پیام/82002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول