اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خبر داد

ترویج فرهنگ ازدواج با اجرای طرح ازدواج دانشجویی

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: یکی از اهداف این نهاد از اجرای طرح ازدواج‌های دانشجویی ترویج فرهنگ ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده بین نسل جوان است.

ترویج فرهنگ ازدواج با اجرای طرح ازدواج دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ترابی ظهر امروز در نشست خبری طرح ملی ازدواج دانشجویی (همسفر تا بهشت) که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه برگزاری هفدهمین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت 30 هزار زوج و یا به عبارتی 60 هزار زن و مرد دانشگاهی شرکت دارند.

وی با بیان اینکه این طرح برای دانشجویانی برگزار می‌شود که از مهرماه سال گذشته تا مهرماه سال جاری ازدواج خود را به ثبت رسانده‌اند، گفت: این طرح در دوره‌های بعد نیز همه زوج‌های دانشجویی که ازدواج آنها از مهر‌ماه سال 92 تا مهر‌ماه سال 93 به ثبت برسد را زیرپوشش قرار خواهد داد.

رئیس طرح ملی همسفر تا بهشت اهداف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از برگزاری این طرح ملی را انجام فعالیت گسترده فرهنگی، اجتماعی و معنوی در سطح دانشگاه، تلطیف فضاهای دانشگاه‌ها با مراسم شاد و مذهبی، تحکیم پایه‌های خانواده و ترویج باور ازدواج در میان نسل جوان به ویژه دانشجویان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه انعکاس ملی این طرح باعث تغییر باور دانشجویان  در رابطه با ازدواج می‌شود، افزود: با توجه به رسالت نهاد مقام معظم رهبری این طرح برای دانشجویان اجرا می‌شود.

ترابی خاطرنشان کرد: طبق سنجش آماری از ثبت احوال و پژوهش علمی میدانی در رابطه با برگزاری این طرح و تأثیر آن بر جوانانی که در این برنامه شرکت داشته‌اند، آمار طلاق‌های دانشجویان زیرپوشش این طرح کمتر از 2 درصد است.

وی ادامه داد: محور مهم در طرح ملی همسفر تا بهشت، حضور زوج‌های جوان دانشجو از سرتاسر کشور در جوار بارگاه رضوی و برگزاری برنامه‌هایی شاد و آموزشی است تا زوج‌ها در حرم مطهر رضوی با بستن پیمان با یکدیگر عهد کنند تا بهشت همسفر هم خواهند بود.

رئیس شورای استانی نهاد مقام معظم رهبری شعار اصلی این طرح در سال جاری را ازدواج به‌هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار عنوان کرد و گفت: با توجه به مسائل رفاهی برای اجرای این طرح از یکی از بزرگ‌ترین رواق‌های حرم مطهر رضوی، بهترین هتل‌ها و فرهنگسراها با همکاری مسئولان استانی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول