اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مدیریت طرح ملی همسفر تا بهشت:

هیج محدودیتی برای دانشجویان در طرح ازدواج دانشجویی وجود ندارد

عضو شورای مدیریت طرح ملی همسفر تا بهشت گفت: برای زوج‌های دانشجوی متقاضی شرکت در طرح ملی همسفر تا بهشت به لحاظ رده سنی، نوع رشته تحصیلی و دانشگاه محدودیتی وجود ندارد.

هیج محدودیتی برای دانشجویان در طرح ازدواج دانشجویی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی غلامی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری ازدواج دانشجویی (همسفر تا بهشت) که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر دانشجویی که ازدواج وی از مهرماه سال 92 تا مهرماه 93 ثبت شده  است حتی اگر همسر وی دانشجو نباشد زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 80 تا 85 درصد افراد زیرپوشش این طرح در مقطع کارشناسی هستند، اضافه کرد: هیچ محدودیتی به لحاظ رده سنی، نوع رشته و یا دانشگاه برای افراد در این طرح وجود ندارد.

غلامی‌مقدم افزود: مشهد به دلیل وجود مقدس امام رضا (ع) به عنوان بهترین گزینه در کشور برای اجرای طرح ملی همسفر تا بهشت با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی آموزشی، رفاهی و ... برای زوج‌های دانشجو در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از 30 هزار زوج این طرح 3 هزار و 200 زوج از خراسان رضوی هستند، تصریح کرد: در اجرای این طرح زوج‌های خراسان رضوی بعد از برگزاری برنامه‌های معنوی، فرهنگی و آموزشی به همراه دیگر زوجین اعزام شده از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی به مدت 3 روز به شمال اعزام می‌شوند.

این مسئول در رابطه با دادن هدیه ازدواج به زوج‌های جوان در این طرح تصریح کرد: در سال‌های ابتدایی اجرای این طرح به هر زوج یک عدد سکه از سوی نهاد مقام معظم رهبری اهدا می‌شد که در حال حاضر این هدیه به سفر به مشهد با برنامه‌های تفریحی، سیاحتی، زیارتی، فرهنگی و اجتماعی تغییر یافته است.

وی از جمله برنامه‌های فرهنگی آموزشی در این طرح به برگزاری 6 مسابقه و دوره‌های آموزشی به زوج‌های جوان اشاره کرد و ادامه داد: معاونت فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در کاستن خدمت سربازی افراد متأهل در این طرح برنامه‌هایی دارد.

غلامی‌مقدم در رابطه با آمار ثبت‌نام در استان‌های کشور خاطرنشان کرد: این آمار به تعداد دانشجو در استان‌ها بستگی دارد که با توجه به این موضوع خراسان رضوی بعد از تهران بالاترین ثبت‌نام در ازدواج‌های دانشجویی را داشته است.

وی ادامه داد: در مباحث خانواده و بررسی آسیب‌های خانواده به طور معمول اگر ازدواج در بهترین هنگام خود اتفاق بیفتد روحیه تعامل بین زوجین بیشتر خواهد شد و طبق همه آمارها هر چه سن ازدواج افزایش یابد روحیه تعامل در فرد کمتر است.

عضو شورای مدیریت طرح ملی همسفر تا بهشت افزود: غالباً ازدواج دانشجویان با توجه به بهترین سن آنها برای ازدواج آگاهانه صورت می‌گیرد و این مسئله یکی از دلایل کاهش آمار طلاق ازدواج‌های دانشجویی است.

مدیر اجرایی این طرح نیز گفت: مرحله اول این طرح از تاریخ 3 بهمن‌ماه سال جاری تا پایان اسفند‌ماه 92 و مرحله دوم این طرح از تاریخ 15 فروردین‌ماه سال 93 تا اول خرداد‌ماه سال 93 در قالب 30 کاروان اعزامی به مشهد برگزار می‌شود.

علی افشاری‌صلاح افزود: زوج‌های دانشجویی در روز اول در حرم مطهر رضوی طی برنامه‌ای 2 ساعته حضور خواهند داشت و در روز دوم طی برنامه آموزشی متراکم در دو بخش مشترک و انفرادی آموزش‌های لازم را می‌گذرانند.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول