اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

عشایر باید از خدمات رفاهی و بهداشتی مناسب برخوردار شوند

استاندار آذربایجان‌شرقی بر برخورداری عشایر از خدمات رفاهی و بهداشتی مناسب تاکید کرد.

عشایر باید از خدمات رفاهی و بهداشتی مناسب برخوردار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در دیدار مدیران و مسئولان اداره کل امور عشایر استان با بیان اینکه عشایر استان همچون دیگر عشایر کشور تولیدکننده، پاک، سالم و پرکار هستند، خاطر نشان کرد: عشایر استان با جمعیت 70 هزار نفری خود به اندازه 700 هزار نفر جمعیت شهری در تولید نقش دارند.

وی تاکید کرد: ضمن حفظ بافت سنتی زندگی عشایری، آنها باید از امکانات رفاهی و خدماتی نیز بهره‌مند شوند.

جبارزاده با اشاره به اهمیت اسکان عشایر تصریح کرد: اسکان عشایر به معنای اسکان دائمی آنها در یک روستا نیست بلکه می‌توانیم با ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی مناسب برای عشایر در محل‌های معین، این عزیزان را اسکان داده و از خدمات بهره‌مند کنیم.

وی با بیان این‌که استانداری برای ایجاد خدمات رفاهی و بهداشتی با توجه به اعتبارات بودجه استانی در خدمت عشایر استان خواهد بود، گفت: وظیفه ما هست تا از عشایر حمایت و آنها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه باید به مشکلات این قشر از انسان‌های ارزشمند رسیدگی شود، تصریح کرد: با گسترش پدیده شهرنشینی و مهاجرت به شهرها، این عزیزان همچنان در شرایط سخت مشغول فعالیت در زمینه تولید محصولات دامی و لبنی کشور هستند.

وی همچنین از سفر به مناطق عشایری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سفرها از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات عشایر استان خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/60001/ط20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول