اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قم خبر داد

توزیع 250 هزار عدد قرص آهن در مدارس قم

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح آهن‌یاری در قالب توزیع 250 هزار عدد قرص آهن در مدارس متوسطه قم خبر داد.

توزیع 250 هزار عدد قرص آهن در مدارس قم

هادی هدایتی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت مصرف آهن در سنین نوجوانی و جوانی اظهار کرد: کمبود آهن در دختران سبب افسردگی، اضطراب و کم‌خونی می‌شود و یکی از موارد کاهش فقر آهن، استفاده از قرص آهن است.

وی با بیان اینکه مصرف آهن تمرکز و حافظه را افزایش می‌دهد، گفت: این ماده به تولید هموگلوبین در سلول‌های خونی کمک می‌کند بنابراین آهن یکی از مواد ضروری بدن است که متاسفانه بسیاری از مردم آن را دریافت نمی‌کنند یا با خوردن غذاهای دیگر مانع جذب آن می‌شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: التهاب زبان، سرگیجه، سردرد، عدم حفظ دمای ثابت بدن، نفس نفس زدن، ناخن‌های شکننده، زودرنجی، تپش قلب یا ضربان نامنظم از عوامل دیگری هستند که نشان می‌دهند فرد دچار کمبود آهن است.

وی عنوان کرد: کافی نبودن آهن می‌تواند به دلیل عدم مصرف مواد غذایی سرشار از آهن یا مصرف مواد غذایی دیگری باشد که جلوی جذب آهن کافی را می‌گیرد.

هدایتی‌پور با اشاره به اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی 92 ـ 93 گفت: 250 هزار عدد قرص آهن و چهار هزار نسخه کتابچه تغذیه بین مدارس مجری این طرح توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از خوردن قرص آهن نباید تداخل غذایی صورت گیرد و شیر مصرف شود زیرا کلسیم شیر مانع جذب آهن می‌شود.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول